«Ο Δήμαρχος δεν είναι άνθρωπος των συνεργασιών» συνέντευξη της Μαρίας Φρατζεσκάκη με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

 «Ο Δήμαρχος δεν είναι άνθρωπος των συνεργασιών» συνέντευξη της Μαρίας Φρατζεσκάκη με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Σε συνέχεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας το απόγευμα της Δευτέρας, μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής η δημοτική σύμβουλος Μαρία Φραντζεσκάκη. Σχολιάζοντας το κλίμα στο οποίο συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας το τελευταίο διάστημα παρατήρησε ότι υποβαθμίζεται ο ρόλος του. Ταυτόχρονα τόνισε πως ενισχύεται η οικονομική επιτροπή που λαμβάνει τελικά τις περισσότερες και σημαντικότερες αποφάσεις. Η κ. Φρατζεσκάκη κατηγόρησε τον δήμαρχο Θόδωρο Μουριάδη ότι δεν είναι τελικά υπέρ των συνεργασιών. Κάτι που όπως είπε προκύπτει στην πράξη, με βάση τα όσα έγιναν ή δεν έγιναν από την πλευρά του το 2020.

Η συνέντευξη

Ερ: Σύντομο το χθεσινό(προχθεσινό) δημοτικό συμβούλιο.  Με την εμπειρία σας και την υπομονή που είχατε για να το παρακολουθήσετε,  τι θα λέγατε με δυο κουβέντες;

Απ: Πράγματι ήταν ένα από τα πιο ήρεμα δημοτικά συμβούλια, ίσως επειδή πλησιάζουμε προς τις γιορτές. Δείξανε όλοι μια ανωτερότητα αλλά να σας πω κιόλας ότι το δημοτικό συμβούλιο πλέον αρχίζει να γίνεται υποτονικό διότι τα περισσότερα σοβαρά θέματα περνάνε πλέον και φτάνουν μέχρι την οικονομική επιτροπή. Δυστυχώς άρχισε λίγο  ο ρόλος του δημοτικού συμβουλίου να μην έχει την αίγλη που είχε τα προηγούμενα όλα χρόνια. Αν δείτε και  η προηγούμενη συνεδρίαση δεν ήταν τόσο έντονη, δεν υπάρχουν θέματα τα οποία να  φέρει κάποιος προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο και να προκαλούν αυτά τις μεγάλες αντιθέσεις. Ο νόμος καλύπτει αυτή τη νέα κατάσταση. Να φτάνουν τα σημαντικά μέχρι την οικονομική επιτροπή. Από εκεί και ύστερα εγώ θεωρώ εφόσον υπάρχουν θέματα τα οποία απασχολούν γενικά την Καβάλα, ίσως θα έπρεπε να έρχονται για μια καλύτερη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Πλέον το δημοτικό συμβούλιο να μην πω ότι έχει διακοσμητικό ρόλο, δεν θέλω να φτάσουμε σε αυτό το σημείο αλλά δυστυχώς εκεί οδηγούμαστε. Αυτό έγινε γιατί με το νόμο της «απλής αναλογικής» που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση θα είχαμε μη διοίκηση σε κάθε Δήμο. Δεν θα μπορούσαμε με τίποτα να περάσουμε θέματα.

Ερ: Αυτό βέβαια αλλάζει αφού ο κ. Θεοδωρικάκος και η σημερινή κυβέρνηση επαναφέρουν το προηγούμενο καθεστώς.

Απ: Ίσως ισχύσει αυτό  από τις επόμενες εκλογές. Για μένα πρέπει να αλλάξει διότι δε γίνεται να υπάρχουν παρατάξεις όπως στο δικό μας Δήμο ακόμη και στο Δήμο Θεσσαλονίκης και σε μεγάλους Δήμους, οι οποίες έχουν την πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων να έχουν βγει δημοτικοί σύμβουλοι με πολλούς περισσότερους ψήφους   απ` ότι οι διοικήσεις  που υπάρχουν σε κάθε Δήμο και να έχουν τον απλό διακοσμητικό ρόλο. Αυτός για μένα ήταν ένας πολύ κακός νόμος της απλής αναλογικής γιατί δεν είμαστε Βουλή. Από τη μια βέβαια δεν μπορεί να είναι παντοδύναμη μια διοίκηση και να κάνει ότι θέλει αλλά από την άλλη δεν μπορεί να διοικηθεί κάποιος Δήμος εάν δεν έχει την πλειοψηφία. Έτσι λοιπόν για να μπορέσει ο κ. Θεοδωρικάκος να κάνει τους Δήμους διοικούμενους πλέον, έχει κάνει πάρα πολλές τροπολογίες με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα σε αυτό το άσχημο σημείο, να έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Να έχει γίνει  «δημοτικό συμβούλιο» η οικονομική μας  επιτροπή!

Ερ: Όταν Θα επανέλθει το παλιό σύστημα -γιατί θα το φέρει τώρα η κυβέρνηση-  και θα έχει μια παράταξη την πλειοψηφία μέσα στο δημοτικό συμβούλιο , το ίδιο πράγμα δεν θα είναι;

Απ:  Όχι, όχι. Δεν είναι το ίδιο πράγμα. Άλλο είναι να ακούγεται προς τα έξω και να γίνεται μια συζήτηση και να ανταλλάσσονται γνώμες απ` όλες τις παρατάξεις (γιατί στην οικονομική επιτροπή δεν αντιπροσωπεύονται όλες οι παρατάξεις) του δημοτικού συμβουλίου. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα γιατί δεν είναι τόσο δημοκρατικό. Στο δημοτικό συμβούλιο υπάρχουν και παρατάξεις τους ενός συμβούλου άρα ακόμη και αυτού του ενός η γνώμη μετράει. Πάρα πολλές φορές υπήρξαν που η κ. Τσανάκα τότε άκουσε τις γνώμες των δημοτικών συμβούλων, των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων  και σε πάρα πολλά θέματα που έφερναν προς συζήτηση γινόταν κάποιες τροποποιήσεις. Δεν είναι η οικονομική επιτροπή, δημοτικό συμβούλιο. Γι` αυτό κάπως με ακούτε ενοχλημένη. Άλλο είναι μια επιτροπή των 9 μελών και άλλο ένα δημοτικό συμβούλιο των 42 μελών.

Ερ: Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο στις επόμενες εκλογές να συμμετέχουν στο δημοτικό συμβούλιο, λιγότερες παρατάξεις.

Απ:  Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, είχαμε μια παράταξη λιγότερη.

Ερ: Υπάρχει ένα άλλο στοίχημα που φαίνεται ότι και αυτό δεν κερδήθηκε, το στοίχημα των συνεργασιών. Τι έκανε η διοίκηση του Δήμου το 2020  από την πλευρά των συνεργασιών;

Απ: Δεν έκανε τίποτα. Δεν συνεργάστηκε. Λίγο πριν τις εκλογές του 2019 , σε ένα μικρό στιγμιότυπο από μια συνέντευξη που είχα δώσει στο Ένα Τσάνελ μαζί με τον Αντιδήμαρχο τον κ. Γιώργο Μιχαηλίδη τον οποίο πραγματικά ιδιαίτερα εκτιμώ και τον θεωρώ φίλο μου, είχαμε τότε πρώτη φορά συμμετοχή στο στούντιο του Ένα Τσάνελ, ούτε τον γνώριζα, ούτε με γνώριζε και πραγματικά  η δημοσιογράφος μου κάνει αυτή την ερώτηση: « Γιατί πιστεύετε ο καθένας από εσάς ότι θα πρέπει να βγει Δήμαρχος, είτε η  κ. Τσανάκα είτε  ο κ. Μουριάδης;» Η απάντηση μου η δικιά μου ήταν: « Φυσικά η κ. Τσανάκα που όπως γνωρίζεται με τον λαρτζ τύπο που έχει και τον λαρτζ χαρακτήρα που έχει, είναι άνθρωπος των συνεργασιών και αυτό φαίνεται ». Απαντάει ο κ Μιχαηλίδης: « Όχι ο κ. Μουριάδης είναι αυτός που πραγματικά θέλει τις συνεργασίες και θα το δείτε». Από εκεί και ύστερα τα αφήνω όλα όσα έγιναν στην κρίση σας. Νομίζω ότι δεν είναι ο άνθρωπος των συνεργασιών , νομίζω ότι ίσως να ήθελε τη συνεργασία για να έχει δεκανίκια. Όχι γιατί την εννοούσε πραγματικά τη συνεργασία. Από τη στιγμή που ο νόμος του δίνει τη δυνατότητα να έχει τις πλειοψηφίες τόσο στην οικονομική επιτροπή ,όσο στη ΔΕΥΑΚ, όσο στη ΔΗΜΟΦΕΛΕΙΑ, όσο στο νομικό πρόσωπο της αλληλεγγύης, δεν νομίζω να του χρειάζονται οι συνεργασίες.

Ερ: Έχουμε μπροστά μας αυτό το θέμα με το παρκινγκ της Ροδόπης που έτσι όπως εξελίσσεται το θέμα θα κριθεί είτε στην αποκεντρωμένη, είτε σε επιτροπή του δημοσίου, είτε στο δικαστήριο. Εσείς τι λέτε για αυτή την ιστορία, το χώρο στάθμευσης;

Απ:  Εγώ θα μιλήσω γενικά, δε θα αναφερθώ μόνο στη Ροδόπη γιατί αυτά είναι πράγματα τα οποία δεν μπορεί κάποιος που δεν τα γνωρίζει καλά , τους νόμους του πολεοδομικούς όσο και να έχει νομικές γνώσεις και δεν θα ήθελα να επεκταθώ.  Η Καβάλα πονάει από παρκινγκ. Πονάει όλα της τα χρόνια. Δυστυχώς είδαμε και προσπάθειες που είχανε γίνει για να κινούνται με λεωφορεία ή άλλα μέσα οι κάτοικοι της Καβάλας προς το κέντρο αλλά θεωρούν ότι παίρνοντας ο καθένας από εμάς το αυτοκινητάκι μας για να κατεβούμε στο κέντρο ότι θα μας εξυπηρετεί καλύτερα και ίσως για αυτό το λόγο φτάνουμε σε αυτό το σημείο που έχουμε φτάσει. Θέλω να πιστεύω ότι θα βρεθεί λύση, διότι εάν κλείσουνε όλα τα παρκινγκ λόγω των διαφορών που υπάρχουν στα οικονομικά σχέδια στο  γενικό κρατικό νομοσχέδιο, δυστυχώς θα υπάρχει μεγάλο θέμα για την Καβάλα και όχι τώρα τόσο τον χειμώνα που είμαστε εν μέσω πανδημίας αν και πάλι υπάρχει θέμα γιατί όσες φορές που κατεβαίνω στο γραφείο μου που είναι μέσα στο κέντρο,  πραγματικά δεν βρίσκω μέρος να παρκάρω εύκολα και φυσικά πάντοτε πάω σε παρκινγκ. Αυτό το πρόβλημα θα είναι πολύ μεγαλύτερο το καλοκαίρι. Το έχουμε αντιμετωπίσει, είχαμε αρχίσει μια έρευνα με τον κ. Καλανταρίδη για να γίνει η ελεγχόμενη στάθμευση όπως είναι στη Θεσσαλονίκη ηλεκτρονικά με πολύ ευκολία αλλά κάπου σκόνταψε αυτό το θέμα.  Είναι και η ιδιομορφία της Καβάλας που είναι στενή πόλη. Δεν είναι μια πόλη σαν τη Λάρισα, σαν τη Δράμα, σαν τις Σέρρες όπου θα μπορούμε εύκολα να μπορούμε να βρίσκουμε εύκολα στην πόλη να παρκάρουμε.  Είτε λοιπόν να γίνει μια εξυγίανση στις αστικές συγκοινωνίες και έτσι να υπάρχουν συντομότερα δρομολόγια και ο κόσμος πλέον να το κάνει συνείδηση το λεωφορείο, διότι όταν έτυχε να πάρω λεωφορείο πολλές φορές από το κέντρο και περίμενα ένα 20λεπτο και βάλε στη στάση καταλαβαίνεται ότι ήταν πολύ δύσκολο.

Ερ: Αν κλείσουν κάποια παρκινγκ θα επωφεληθούν κάποιοι άλλοι. Αυτό το έχετε στο μυαλό σας; Ίσως άλλα παρκινγκ που είναι υποτίθεται νομότυπα.

Απ:Και εκεί νομίζετε ότι μπορείτε να βρείτε να παρκάρετε; Στο τελωνείο όταν υπάρχει κίνηση το πρωί του Σαββάτου, βρίσκετε να παρκάρετε; Ίσως όταν δεν υπάρχει ανταγωνισμός, μπορεί να αυξηθεί η τιμή.

Διαβάστε επίσης