• 19 Μαΐου 2024,

Πιέσεις βουλευτή Σερρών ώστε να αλλάξει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας

 Πιέσεις βουλευτή Σερρών ώστε να αλλάξει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας

Ήταν αναμενόμενο να συμβεί. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι άργησε κιόλας. Παράγοντες του Νομού Σερρών άρχισαν να πιέζουν τον Σερραίο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή προκειμένου να αλλάξει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη- Καβάλα και να περιλάβει τόσο τις Σέρρες όσο και τη Δράμα.

Πρόσφατα σχετική ανακοίνωση υπήρξε από βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Σερρών, η οποία προσεγγίζει το θέμα και από την Σερραϊκή του πλευρά. Ο βουλευτής Λευτέρης Αβραμάκης μνημονεύει στις προτάσεις του τις απόψεις Κατσιμίγα αλλά τελικά ανησυχεί επειδή όπως φαίνεται η πόλη και ο Νομός Σερρών θα μείνουν εκτός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας όπως άλλωστε έμειναν εκτός του έργου της Εγνατίας Οδού.

Το απόσπασμα της δήλωσης του κ. Αβραμάκη αναφέρει: «Υπό το πρίσμα της ανάδειξης του σιδηροδρόμου ως μέσο οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας, δεν πρέπει να επιτραπεί να ισχύσει ένας σχεδιασμός του ΟΣΕ που αφήνει εκτός δύο μεγάλες και παραγωγικές περιφερειακές ενότητες όπως είναι ο Νομός Σερρών και ο Νομός Δράμας. Οι δύο αυτοί Νομοί που έχουν πρακτικά εξαιρεθεί και από την οδική Εγνατία, έχουν τις προϋποθέσεις, το χώρο και τις δυνατότητες να αναπτυχθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια με την ανάπτυξη της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας». Επιπρόσθετα σε σχετικές προτάσεις και μελέτες που έχουν γίνει από τον μηχανικό και υποψήφιο Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κώστα Κατσιμίγα, αναδεικνύονται μια σειρά από ζητήματα και προβλήματα που έχει η προτεινόμενη από τη διοίκηση του ΟΣΕ νέα γραμμή και προτείνεται η αναθεώρηση του σχεδιασμού ώστε να συμπεριληφθούν οι Νομοί Σερρών και Δράμας στη νέα χάραξη, με λιγότερο κόστος για το κράτος, με δυνατότητα ανάπτυξης διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων για μεταφορά επιβατικών και εμπορικών συρμών, περιλαμβάνει άμεση σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηρόδρομο που σήμερα δεν προβλέπεται και δημιουργεί ένα ισχυρό αναπτυξιακό πόλο έξι μεσαίου μεγέθους αστικών κέντρων (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή). Η επιβατική κίνηση θα πολλαπλασιαστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους λόγω των πανεπιστημίων της Θράκης και θα υπάρξουν οι δυνατότητες μεγάλης ανάπτυξης ιδίως για το Νομό Σερρών και τη Δράμα που με τους ισχύοντες σχεδιασμούς καταδικάζονται στο περιθώριο και την παρακμή.Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης από κοινού με άλλους Βουλευτές της Βόρειας Ελλάδας έχουν ήδη αναλάβει σχετική πρωτοβουλία προκειμένου η εν λόγω πρόταση να εξεταστεί και εν τέλει να υιοθετηθεί από το ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και να γίνει η αιχμή του δόρατος στην διεκδίκηση μιας νέας αναπτυξιακής πολιτικής για την Βόρεια Ελλάδα συνολικά.  Πέρα όμως από τις διαδικασίες στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, είναι κρίσιμο να ανοίξει ένας ευρύτερος δημόσιος διάλογος όλων των φορέων της πόλης των Σερρών και όχι μόνο, προκειμένου να διεκδικηθεί το συντομότερο δυνατόν το δικαίωμα του Νομού μας στην ανάπτυξη. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι σε αυτή τη συγκυρία, αρμόδιος Υπουργός για αυτά τα θέματα είναι ο Σερραίος Βουλευτής, Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαίο συνολικά οι πολιτικές δυνάμεις του Νομού Σερρών και οι φορείς του τόπου μας να καταθέσουμε μια εμπεριστατωμένη προσέγγιση για να πετύχουμε τον ανασχεδιασμό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ώστε να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της περιοχής μας και να αποτελέσει ένα ουσιώδες πόλο ανάπτυξης. Εάν αυτό δεν γίνει, τότε ο Νομός Σερρών δεν θα μπορέσει να ανασυγκροτηθεί στον τομέα της μεταποίησης των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, θα συρρικνωθεί οικονομικά ακόμη περισσότερο και θα συρρικνωθεί και δημογραφικά».

Διαβάστε επίσης