Πρόταση ΟΛΚ για μπάζωμα της θάλασσας μπροστά από το δικαστήριο

 Πρόταση ΟΛΚ για μπάζωμα της θάλασσας μπροστά από το δικαστήριο

Με αφορμή την επικαιροποίηση του master plan του κεντρικού λιμανιού («Απόστολος Παύλος»), ο ΟΛΚ επαναφέρει στις αρμόδιες υπηρεσίες το παλιό του σχέδιο για μπάζωμα της θάλασσας μπροστά από το δικαστικό μέγαρο. Εκεί προβλέπει να δημιουργηθούν 300 θέσεις στάθμευσης που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της περιοχής. Το σχέδιο εγκρίθηκε  την προηγούμενη εβδομάδα –μέσω της επικαιροποίησης- από επιτροπή του Περιφερειακού Συμβουλίου, η αρμόδια υπηρεσία στην Καβάλα υπενθυμίζει με την ευκαιρία ότι το Γενικό Πολεοδομικό προβλέπει μεταφορά της Ιχθυόσκαλας! Ουσιαστικά προτείνει δημιουργία χώρων στάθμευσης (αντί για το μπάζωμα της θάλασσας) στην Ιχθυόσκαλα.

Όλα αυτά φυσικά και έχουν την σημασία τους αν και βρίσκονται σε αρχική φάση. Για να γίνει το μπάζωμα της θάλασσας και το πάρκινγκ πρέπει να προηγηθεί η εκπόνηση μελετών. Αμέσως μετά να βρεθούν χρήματα για την υλοποίηση της ιδέας. Στην ίδια επιτροπή θα εγκριθεί άμεσα το επικαιροποιημένο master plan του νέου λιμανιού, του λιμανιού της Κεραμωτής και των Ελευθερών.

Επαναφέρει ο ΟΛΚ το σχέδιο του πάρκινγκ μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο

Πριν από λίγα χρόνια, στο πλαίσιο βελτίωσης των δυνατοτήτων της πόλης, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένα, είχε κατατεθεί η ιδέα, μπαζώματος της θάλασσας μπροστά από το δικαστικό μέγαρο, από το κατάστημα «Μύλου Μώλος» μέχρι τα όρια της Ιχθυόσκαλας και δημιουργίας ενός νέου μεγάλου χώρου στάθμευσης.

Εκείνη η συζήτηση είχε σταματήσει απότομα, αλλά τώρα το σενάριο ξαναγίνεται επίκαιρο.

Στις 27 Ιανουαρίου η Επιτροπή Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος του Περιφερειακού Συμβουλίου της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, γνωμοδότησε για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, επί της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που αφορά το γενικό προγραμματικό σχέδιο του κεντρικού λιμανιού της Καβάλας.
Ο ΟΛΚ επικαιροποιεί το μάστερ πλαν του κεντρικού λιμανιού. Η διαδικασία είναι σ΄ εξέλιξη για την επικαιροποίηση του μάστερ πλαν κι άλλων λιμανιών του Νομού Καβάλας, αρμοδιότητας του ΟΛΚ.

Η επικαιροποίηση προβλέπει περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, αλλά και τα προτεινόμενα έργα. Με αυτή την ευκαιρία ο ΟΛΚ επανάφερε την πρότασή του για το πάρκινγκ, εκεί όπου η θάλασσα θα μπαζωθεί, μπροστά από το οποίο μάλιστα προβλέπει να δένουν βάρκες. Μ΄ αυτόν τον τρόπο δημιουργεί μεγάλο αριθμό θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, που κατά γενική ομολογία χρειάζεται η περιοχή.

Η επιτροπή γνωμοδότησε θετικά, με την Κατερίνα Γεροστεργίου να είναι η μοναδική που μειοψήφησε.

Η αρμόδια επιτροπή της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας έκανε δύο παρατηρήσεις, σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση στο κεντρικό λιμάνι και τις πλωτές εξέδρες, έργο που στο μεταξύ έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί και όσον αφορά το πάρκινγκ που προτείνεται μπροστά από το δικαστικό μέγαρο, το ενδεχόμενο που προβλέπει το γενικό πολεοδομικό, της απομάκρυνσης της Ιχθυόσκαλας.

Το σενάριο είναι σε αρχική μορφή. Για ν΄ αποκτήσει ο Οργανισμός ένα τρίτο πάρκινγκ, ιδιαίτερα μεγάλο όπως και τα δύο προηγούμενα, πρέπει αυτό να μελετηθεί, οι μελέτες να εγκριθούν και στη συνέχεια το μπάζωμα της θάλασσας για το προαναφερθέντα λόγο, να χρηματοδοτηθεί ως έργο.
Από το πρακτικό που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από τη συνεδρίαση δηλαδή της Επιτροπής, αντιγράφουμε τα κυριότερα σημεία της:

Οι αλλαγές στο προτεινόμενο σχέδιο (master plan) αφορούν α) την ανέγερση νέου κτιρίου υποδοχής και εξυπηρέτησης στον χώρο των παλιών αποθηκών οι οποίες έχουν κατεδαφιστεί σε αντίθεση με την επισκευή των παλαιών που προέβλεπε το υφιστάμενο σχέδιο και β) την μη υλοποίηση της επίχωσης στα δυτικά του κεντρικού λιμένα (έμπροσθεν του Διοικητηρίου μέχρι το Φάληρο). Τα προτεινόμενα έργα είναι: 1) Περιοχή Κεντρικού Λιμένα: Εγκατάσταση πλωτών προβλητών, κτίριο υποδοχής και εξυπηρέτησης στο χώρο των παλαιών αποθηκών και υδατοδρόμιο. Επιπλέον έχει εκπονηθεί μελέτη διαχείρισης και στάθμευσης στην χερσαία ζώνη του Λιμένα ‘Απόστολος Παύλος’. 2) Περιοχή Ιχθυόσκαλας: Διαμόρφωση χώρου στάθμευσης σε χερσαία επιφάνεια που θα προκύψει από την επίχωση μήκους 240μ και πλάτους 40μ (επιφάνεια 8στρ) μεταξύ παλιού μόλου και κρηπιδώματος Ιχθυόσκαλας με 300 περίπου θέσεις στάθμευσης και ζώνες πρασίνου προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στάθμευσης στην περιοχή. Μελλοντικά προβλέπεται να κρηπιδωθεί το θαλάσσιο μέτωπο ώστε να δημιουργηθούν θέσεις ελλιμενισμού αλιευτικών σκαφών. 3) Περιοχή Καρνάγιου: Εκτεταμένες επισκευές τοιχοποιίας και αντικατάστασης στέγης στα μεγάλα λιθόκτιστα κτίσματα, Βελτίωση όψεων του μικρού λιθόκτιστου κτίσματος, διαμορφώσεις- επιστρώσεις στο χερσαίο χώρο και διαμόρφωση του μικρού δρόμου που οδηγεί στην θάλασσα και έργα προστασίας από τους κυματισμούς της παρακείμενης ακτής. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται η λειτουργία ναυτικού μουσείου που θα στεγαστεί σε παλιό πέτρινο κτίσμα.

Η υπηρεσία μας γνωμοδοτεί θετικά επί της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων με την επιφύλαξη των συμπερασμάτων που θα προκύψουν από τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τις έξης επισημάνσεις:

1) Να συμπεριληφθεί στα υφιστάμενα έργα, το προτεινόμενο έργο των πλωτών προβλητών το οποίο έχει κατασκευαστεί

2) Να εξεταστούν και άλλες εναλλακτικές λύσεις στο επιμέρους έργο της δημιουργίας χώρου στάθμευσης με επίχωση στην περιοχή της ιχθυόσκαλας και σε σχέση με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο σύμφωνα με το οποίο προτείνεται η μετεγκατάσταση της Ιχθυόσκαλας.  Κατά της ανωτέρω απόφασης ψήφισε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος κα Γεροστεργίου Αικατερίνη για λόγους αρχής.

Διαβάστε επίσης