Σύμφωνα με τα δεδομένα των προηγούμενων ημερών, μάλλον την ερχόμενη Δευτέρα επαναλειτουργούν με προτεραιότητα και συγκεκριμένους όρους ασφάλειας δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα. Το γεγονός κλήθηκε να σχολιάσει η Μαριάννα Δρόσου, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου Καβάλας.
Δεν έκρυψε ότι οι γονείς και οι κηδεμόνες προτιμούν η επαναλειτουργία δημοτικών και νηπιαγωγείων να γίνει λίγο αργότερα. Τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου.
Η συνέντευξη
Ερ: Πώς να γυρίσουν τα παιδιά τη Δευτέρα στα σχολεία; Με ποιους όρους; Με ποιες προϋποθέσεις; Τι θέλετε εσείς ως γονείς;
Απ: Εμείς θέλουμε αυτό που λέμε εδώ και πολύ καιρό, τα παιδιά να βρίσκονται με ασφάλεια στα σχολεία. Να γυρίσουν με όσο γίνεται μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτό που ζητούσαμε τόσο καιρό. Να γίνουν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κάτι που έχουμε ζητήσει από την προηγούμενη καραντίνα, να υπάρχουν οι αποστάσεις στις τάξεις κτλ.
Έχουν ανακοινωθεί κάποια επιπλέον μέτρα όπως με τα μεγαλύτερα διαλλείματα για να αερίζονται περισσότερη ώρα οι αίθουσες, η κλιμακωτή προσέλευση των μικρών μαθητών γιατί τώρα μιλάμε για άνοιγμα δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων και όχι όλων των βαθμίδων, κυρίως αυτό γίνεται για μας τους γονείς.
Να μην μαζευόμαστε την ώρα που πηγαίνουμε τα παιδιά και την ώρα που τα παίρνουμε, πολλοί γονείς έξω από το σχολείο.
Ερ: Όταν λέτε θέλουμε τεστ μπορείτε να μας πείτε πως το σκέφτεστε; Πως μπορεί να συντονιστεί καλύτερα αυτό το πράγμα των τεστ;
Απ: Όπως σε όλα θα έπρεπε να υπάρχει ένας προγραμματισμός. Με τα τεστ, οι ειδικοί θα μας καθοδηγήσουν, όχι εμείς. Οι ειδικοί θα μας πουν πως μπορεί να γίνει αυτό. Εμείς προτείναμε και το πάρα πολύ απλό, ένα θερμόμετρο που μπορεί να είναι και δυο, να θερμομετριούνται τα παιδιά. Να αποφύγουμε το πολύ απλό, ένα παιδάκι μπορεί να έχει πυρετό μπαίνοντας στο σχολείο και να μην το γνωρίζει.
Ερ: Αυτό μήπως περισσότερο σημαντικότερο και από τα τεστ;
Απ: Ακριβώς. Αυτό το σκεφτόμαστε σαν απλοί γονείς. Δεν μπορούμε βέβαια να αποφύγουμε το γεγονός ένα παιδάκι να αρρωστήσει και στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Αυτό είναι άλλη ιστορία.
Θα ισχύσουν σε αυτή την περίπτωση τα μέτρα που ίσχυσαν την προηγούμενη φορά.
Ερ: Μέχρι την περίοδο που έκλεισαν τα σχολεία τον Νοέμβριο, υπήρχε κάποιο θέμα ιδιαίτερο από τον Σεπτέμβριο, στα σχολεία του Δήμου Καβάλας ή πήγαν όλα καλά μέχρι τότε;
Απ: Όχι δεν υπήρχαν. Εδώ στην Καβάλα δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερο. Ευτυχώς πήγαν όλα καλά. Δεν έχουμε κάποια τέτοια πληροφορία.
Ερ: Και αυτούς τους δύο μήνες που τα παιδιά είναι σπίτι, τι έγινε με την τηλεκπαίδευση;
Απ: Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε με πάρα πολλά προβλήματα ας πούμε ότι στην πορεία τα παιδιά προσαρμόστηκαν όπως και οι εκπαιδευτικοί και οι δάσκαλοι. Είναι δύσκολο, πάρα πολύ δύσκολο. Υπάρχει μια ψυχολογική φόρτιση.
Σκεφτείτε τόσο καιρό τα παιδιά κλεισμένα μέσα. Να είναι πάνω από ένα υπολογιστή, να μην μπορούν να δουν τους φίλους τους, να επικοινωνούν μόνο διαδικτυακά. Είναι πολύ δύσκολο, να αντιμετωπίζουν πολλά από αυτά και το πρόβλημα το πρακτικό. Να μην έχουν τον υπολογιστή, να μην έχουν ένα λαπ τοπ, ένα κινητό.
Να μην έχουν γρήγορη σύνδεση στα κινητά τους. Τα προβλήματα είναι πολλά. Το καθένα να μην έχει το χώρο του στο σπίτι του. Μπορεί όλοι να έχουμε αποκλειστικά το χώρο μας σε κάποιο σπίτι;
Ερ: Αυτό προέκυψε στην πράξη, όταν σε μια οικογένεια τα παιδιά είναι δυο ή τρία, αυτά θέλουν ξεχωριστά το χώρο τους και τον εξοπλισμό τους.
Απ: Βεβαίως. Όταν οι γονείς κάνουν τηλεργασία, τι γίνεται; Θέλει μεγάλη υπομονή απ` όλους.
Ερ: Πάντως έγιναν κάποια βήματα, είμαστε λίγο πιο προχωρημένα;
Απ: Στην αρχή είχαμε πολλά προβλήματα, στην πορεία διορθώθηκαν πολλά και προσαρμόστηκαν γενικά όλοι σε αυτό. Δεν γινόταν διαφορετικά. Μόνο με καλή θέληση μπορούμε να τα ξεπεράσουμε όλα αυτά με αυτό που μας έτυχε.
Ερ: Απέδωσαν οι προσπάθειες να πάνε τα τάμπλετ εκεί όπου δεν υπήρχαν ή μόλις ξεκίνησαν αυτές οι προσπάθειες θα ξαναρχίσει η διά ζώσης εκπαίδευση; Τι λέτε;
Απ: Για να λέμε την αλήθεια, δυστυχώς άργησαν να έρθουν αυτά τα τάμπλετ. Θα έπρεπε να είχαν έρθει πιο μπροστά. Αν θυμάστε το δελτίο τύπου που είχαμε βγάλει την προηγούμενη καραντίνα ζητούσαμε τάμπλετ από τότε.
Θα έπρεπε να είχαν έρθει πιο γρήγορα. Βέβαια κάλιο αργά παρά ποτέ. Νομίζω ότι θα καλύψουν κάποιες ανάγκες ακόμη και τώρα. Χρειάζονται ακόμη και στο σχολείο,στο μάθημα της πληροφορικής ή οπουδήποτε αλλού είναι απαραίτητα, οπότε επιστρέφονται.
Αυτό ήταν το σκεπτικό. Τα παιδιά δεν τα παίρνουν στο σπίτι τους, τα δανείζονται είτε από την πρωτοβάθμια, είτε από τις σχολικές επιτροπές κτλ.
Ερ: Απ` ότι ακούτε και αισθάνεστε είναι προτιμότερο να πάμε σταδιακά στην επαναλειτουργία των σχολείων; Τη Δευτέρα τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία ή όλοι μαζί; Τι λέτε επ’ αυτού;
Απ: Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να πάμε σταδιακά. Αυτό εννοείται για μένα. Το άνοιγμα στις 11 Ιανουαρίου για μας είναι με κάθε επιφύλαξη.
Εγώ θα περιμένω μέχρι την Κυριακή για να είμαι σίγουρη ότι τελικά θα ανοίξουν τη Δευτέρα τα σχολεία.
Αν θυμάστε το Σάββατο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ήταν απόλυτος ότι θα ανοίξουν όλες οι βαθμίδες. Την επόμενη μέρα η υπουργός αναφέρθηκε στο ότι θα ανοίξουν μόνο τα σχολεία της πρωτοβάθμιας.
Δεν είναι σίγουροι ούτε οι ίδιοι 100%. Νομίζω ότι κινούνται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που βγαίνουν κάθε μέρα. Κατά τη γνώμη μας έπρεπε να μεταφερθεί η ημερομηνία, τουλάχιστον για μια εβδομάδα. Να δούμε τι γίνεται, ώστε να υπάρχει μια καθαρή εικόνα, να ξέρουμε αν έχουν αποδώσει τα μέτρα αυτής της εβδομάδας. Να μην ρισκάρουμε σε μια νέα πίεση του Νοσοκομείου και του ΕΣΥ.Για μας είναι βασικό αυτό.