• 24 Απριλίου 2024,

Σημεία και τέρατα

 Σημεία και τέρατα

Γράφει ο Θόδωρος Θεοδωρίδης


 

Από τη συζήτηση στην προχθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έγινε κατανοητό από όλους, το πόσο πρόχειρη και ανεύθυνη ήταν η εκτίμηση που έκανε ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης για το πώς δουλεύει ο ΧΥΤΑ της Καβάλας και ότι δεν δικαιολογούνται τα ποσά που πληρώνουν οι δήμοι για την δουλειά που γίνεται εκεί πάνω.

Τόσο όμως ο διευθυντής της ΔΙΑΑΜΑΘ Γιώργος Βογιατζής που ήταν παρών στη συνεδρίαση, όσο και οι Θόδωρος Μουριάδης, Δήμητρα Τσανάκα και Κώστας Κουνάκος, που μίλησαν με συγκεκριμένα στοιχεία, απέδειξαν την υψηλού επιπέδου εξειδικευμένη δουλειά που γίνεται στον ΧΥΤΑ Καβάλας, με 24 εργαζόμενους που δουλεύουν 312 ημέρες το χρόνο.

Με όλα αυτά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν εκεί, κατέρρευσε και το αφήγημα του Μάκη Παπαδόπουλου που στηρίχθηκε στις δηλώσεις Σάββα Μιχαηλίδη, χωρίς ο ίδιος και η παράταξή του να κάνει μια στοιχειώδη έρευνα. Ένα αφήγημα που είχε καθαρά μια στείρα –ως συνήθως- αντιπολιτευτική διάθεση προς τη διοίκηση του δήμου Καβάλας η οποία μάλιστα διανθίζονταν όπως πάντα και με αισχρά υπονοούμενα προς το πρόσωπο του Θόδωρου Μουριάδη, περί «συγκαλύψεως και τα τοιαύτα».

Φαίνεται να μη καταλαβαίνει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ο τόπος της ζωής μας» ότι η αντιπολιτευτική αυτή τακτική που ακολουθεί εδώ και χρόνια (από τις μέρες της διοίκησης Τσανάκα δηλαδή) όχι μόνον τον οδηγεί συνεχώς σε σφάλματα και αστοχίες, όχι μόνον βγάζει προς την τοπική κοινωνία ένα αποκρουστικό λαϊκίστικο πρόσωπο  αλλά είναι τελικά και μια αδιέξοδη διαδρομή που αν τη συνεχίσει, θα τον οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε μια τρίτη εκλογική και προσωπική πανωλεθρία.


Έκλεισε πριν λίγες μέρες ο κόμβος της Μουσθένης για να κατασκευασθεί ο πλευρικός σταθμός διοδίων, ενώ χθες έκλεισε για τον ίδιο λόγο και ο κόμβος της Εξοχής. Και πέστε μου τώρα εσείς τι πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος που κατοικεί στην Ελευθερούπολη και στα άλλα χωριά του Παγγαίου και από πού πρέπει να πάει για να βγει στην Εγνατία οδό αν θέλει να ταξιδέψει προς Θεσσαλονίκη; Ελπίζουμε ότι η κατασκευή των δύο αυτών σταθμών διοδίων θα ολοκληρωθεί μέσα στην προθεσμία των τριών μηνών με βάση το δελτίο τύπου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας που εκδόθηκε πρόσφατα και καθορίζει τα σχετικά περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας στο ανωτέρω σημεία και να μην χρειαστεί η τεχνική εταιρία που τα κατασκευάζει να παίρνει τη μία παράταση μετά την άλλη και να χρονίσει το πράγμα όπως έγινε με τον κόμβο της Άσπρης Άμμου.

Και μια και η κουβέντα για τα διόδια, πότε επιτέλους θα υλοποιηθεί αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο που το ακούμε εδώ και μια δεκαετία περίπου και από όλες ανεξαιρέτως  τις κυβερνήσεις, περί αναλογικών διοδίων. Διότι αυτό το σύστημα των μετωπικών σταθμών ανά σαράντα περίπου χιλιόμετρα πάνω στους αυτοκινητόδρομους μας υποβαθμίζει ως στοιχειωδώς πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα που υποτίθεται ότι είμαστε και μας εκθέτει στα μάτια των επισκεπτών μας από γειτονικές και μη χώρες.

Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχουν 15 (!!!) μετωπικοί σταθμοί διοδίων πάνω σε έναν αυτοκινητόδρομο και σε μια απόσταση 650 χιλιομέτρων όπως υπάρχουν στην Ελλάδα στην διαδρομή Καβάλα – Αθήνα. Είναι ντροπή και αίσχος και φυσικά ταλαιπωρία για τον οδηγό, μεγάλη καθυστέρηση και ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και μόλυνση του περιβάλλοντος.

Διαβάστε επίσης