• 24 Φεβρουαρίου 2020,

Σημεία και τέρατα

 Σημεία και τέρατα

dav


 

Γράφει ο Θόδωρος Θεοδωρίδης

  • «Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους αγαπημένους ανθρώπους που ήρθαν σήμερα στο Εθνικό Θέατρο για την πρώτη περιπέτεια του έργου μου. Ξεχωριστές ευχαριστίες στους Stefanos Papatrechas και Lazaros Vartanis για την υπέροχη δουλειά τους, για την αγάπη και το ενδιαφέρον που έδειξαν για το κείμενο, καθώς και στους ηθοποιούς που υποστήριξαν την κάθε του λέξη. Last but not least, σε όλο το αξέχαστο team του 3ου Στούντιο συγγραφής του Εθνικού και την Sylvia Liouliou, για όλα όσα περάσαμε/υπερβήκαμε/μάθαμε μαζί. Και εις άλλα».

Μ’ αυτό το σύντομο αλλά τόσο περιεκτικό κειμενάκι που το ακολουθούν δεκάδες ένθερμα σχόλια, ευχαριστεί ο Θοδωρής Ιωσηφίδης στο facebook, όλους όσους βοήθησαν στην παρουσίαση -το βράδυ του Σαββάτου στο Εθνικό Θέατρο- του έργου του «Το υπόμνημα» (σε μορφή θεατρικού αναλογίου).

Μήπως είναι καιρός να το σκεφτεί ο Θοδωρής Γκόνης για να φιλοξενηθεί ο συμπατριώτης μας Θοδωρής Ιωσηφίδης στην Καβάλα όχι μόνον ως πιανίστας όπως μέχρι τώρα αλλά πλέον και ως θεατρικός συγγραφέας;

 

  • Συνιστώ –αν έχω αυτό το δικαίωμα- στον πρόεδρο της Δημωφέλειας Τάκη Αγγελίδη, να μην αναλώνεται και χάνει τον πολύτιμο χρόνο του στο να δίνει απαντήσεις στα εμμονικά κείμενα – σεντόνια της κ. Ιωσηφίδου. Είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να βρει άκρη. Ας αφοσιωθεί στην παραγωγική δουλειά όπως γνωρίζει να την κάνει και πολύ καλά μάλιστα στον επαγγελματικό του χώρο. Ο κόσμος γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα και μπορεί να κρίνει.

Και κάτι άλλο. Πολύ καλά έκανε η Δημωφέλεια και έστειλε εξειδικευμένη και γερμανομαθή υπάλληλό της στην πρόσφατη τουριστική έκθεση της Βιέννης. Φτάνουν τα ταξιδάκια αναψυχής…

 

  • Είχα την ευκαιρία την περίοδο των Χριστουγέννων που βρέθηκα στην Αθήνα να επισκεφτώ το νέο Μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι και να περιηγηθώ για τρεις και πλέον ώρες στους τέσσερις ορόφους με τα ανεκτίμητης αξίας έργα της μόνιμης έκθεσής του. Αν και όχι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τα εικαστικά, θαύμασα όχι μόνον τους αναρίθμητους πίνακες, γλυπτά, έπιπλα και σκεύη εποχής αλλά και το «στήσιμο» της έκθεσης, μεγάλη συμβολή στο οποίο είχε και ο συνεργαζόμενος πολλές φορές με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας Ανδρέας Γεωργιάδης (έχει και την ευθύνη για τα σκηνικά και τα κοστούμια της νέας παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ με το έργο «Γυάλινος κόσμος»).

Το Μουσείο Γουλανδρή, δωρεά της Ελίζας και του Βασίλη Γουλανδρή είναι ένα σύμπλεγμα δύο κτηρίων, ενός νεοκλασικού που είχε αγοραστεί παλαιότερα και δίπλα του κτίστηκε σε αρμονία με το παλιό, ένα σύγχρονο τετραόροφο κτήριο.

Σε κάθε όροφο φιλοξενούνται έργα κλασικών και σύγχρονων ξένων ζωγράφων (1ος και 2ος) και Ελλήνων ζωγράφων, επίσης κλασικών και σύγχρονων (3ος και 4ος όροφοι).

Στον ημιόροφο υπάρχει ένα υπέροχο γκουρμέ καφέ – ρεστοράν και στο ισόγειο ένα πωλητήριο με ευρεία γκάμα αντιγράφων και αναμνηστικών.

Υπάρχουν και τρία επίπεδα υπογείων. Στο -1 φιλοξενούνται οι περιοδικές εκθέσεις, στο -2 λειτουργεί μία βιβλιοθήκη με τουλάχιστον 6.000 τόμους σχετικών με τα εικαστικά και την τέχνη βιβλίων και στο επίπεδο -3 υπάρχει αμφιθέατρο 190 θέσεων για παρουσιάσεις, εκδηλώσεις κ.λ.π.

Μη χάσετε την ευκαιρία να το επισκεφτείτε αν βρεθείτε στην Αθήνα. Για να μη πω δηλαδή πάτε στην Αθήνα ειδικά για να επισκεφτείτε αυτό το μοναδικό Μουσείο.

Διαβάστε επίσης