• 19 Μαΐου 2024,

Στόχος η διαδικτυακή προβολή – λιγότερες εκθεσιακές συμμετοχές

 Στόχος η διαδικτυακή προβολή – λιγότερες εκθεσιακές συμμετοχές

 

Ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της περιφέρειας ΑΜΘ και πρώην αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Μιχάλης Αμοιρίδης, από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ ανακοίνωσε ότι η περιφέρεια φέτος δε θα μετέχει στις βαλκανικές τουριστικές εκθέσεις. Θα διατηρήσει μεν την παρουσία της σε δυναμικές ευρωπαϊκές διοργανώσεις αλλά θα επενδύσει περισσότερες δυνάμεις στη διαδικτυακή προβολή, που αποδεδειγμένα φέρνει αποτελέσματα. Αναλύοντας το σχεδιασμό της περιφέρειας και προβλέποντας τις αυξήσεις των φετινών προκρατήσεων, ο Μιχάλης Αμοιρίδης μας ενημέρωσε.

ΕΡ: Για ποιο λόγο η περιφέρεια δε θα συμμετέχει στις τουριστικές εκθέσεις Βουκουρεστίου – Σόφιας – Βελιγραδίου;

ΑΠ: Η συμμετοχή στις εκθέσεις είναι ένας παραδοσιακός τρόπος προβολής που ωστόσο έχει ξεπεραστεί από την εποχή, ειδικότερα η συμμετοχή στις βαλκανικές εκθέσεις και μάλιστα σε μία εποχή οικονομικής κρίσης. Έτσι η περιφέρεια οφείλει να σχεδιάσει και να εξισορροπήσει τις δυνάμεις της αναζητώντας τους αποδοτικότερους τρόπους. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι η διαδικτυακή διαφήμιση μπορεί να αποδώσει πολύ περισσότερο για την ΑΜΘ.

ΕΡ: Η ματαίωση των φετινών συμμετοχών είναι κάτι οριστικό και για το μέλλον;

ΑΠ: Όχι, πρόκειται για μία δοκιμή που σχετίζεται και με τους διαθέσιμους πόρους.

ΕΡ: Δηλαδή η περιφερειακή αυτοδιοίκηση είναι «φτωχότερη» από την τοπική αυτοδιοίκηση;

ΑΠ: Οι ανάγκες της κοινωνίας είναι πολλές κι εμείς οφείλουμε να προχωρήσουμε σε διασπορά των δυνάμεών μας. Πέραν του τουρισμού υπάρχουν αρκετά ακόμη σημαντικά θέματα της καθημερινότητας, τα οποία χρήζουν ικανοποίησης κι έχουν προτεραιότητα. Η τουριστική πορεία της ΑΜΘ είναι θετική κι άρα τα κονδύλια που επενδύονται φαίνεται πως αποδίδουν. Γι’ αυτό επανεξετάζουμε τη συμμετοχή στις βαλκανικές εκθέσεις που δεν προσφέρουν σημαντικά αποτελέσματα.

ΕΡ: Προχωράτε επομένως σε αλλαγή στρατηγικής;

ΑΠ: Η αλλαγή στρατηγικής είναι γενικευμένη. Εξαρχής η περιφερειακή διοίκηση δαπανούσε λιγότερα χρήματα για τις συμμετοχές στις εκθέσεις προτιμώντας την αξιοποίηση των πόρων προς άλλες κατευθύνσεις.

ΕΡ: Μήπως επαναπαύεστε θεωρώντας ως δεδομένους τους επισκέπτες των βαλκανικών χωρών;

ΑΠ: Όχι, δεν επαναπαυόμαστε. Απλά, η διαδικτυακή κι έντυπη διαφήμιση σήμερα αποδίδουν πολύ περισσότερο.

ΕΡ: Λανθάνουν δηλαδή οι δήμοι της περιφερειακής ενότητας Καβάλας που συνεχίζουν να μετέχουν στις τουριστικές εκθέσεις;

ΑΠ: Είναι θέμα συγκεκριμένης στόχευσης που επιλέγει έκαστος φορέας, ο οποίος και αποφασίζει ανεξάρτητα. Μετρώντας τις δικές μας δυνάμεις αποφανθήκαμε ότι κάποια χρήματα είναι προτιμότερο να επενδυθούν με διαφορετικό και στοχευμένο τρόπο.

ΕΡ: Σε ποιες τουριστικές εκθέσεις σκοπεύει να μετέχει η περιφέρεια;

ΑΠ: Έως την έναρξη της τουριστικής περιόδου, θα λάβουμε μέρος στην έκθεση του Βερολίνου, στην έκθεση της Μόσχας κι ενδεχομένως στην έκθεση της Ουκρανίας, εάν οι επαγγελματίες του τουρισμού θελήσουν να υπάρξει χώρος για την προβολή της περιοχής.

ΕΡ: Σύμφωνα με τα στοιχεία πως προβλέπεται η κίνηση της φετινής τουριστικής περιόδου;

ΑΠ: Φαίνεται ότι φέτος θα είναι εντονότατη η παρουσία τουριστών από τις Σκανδιναβικές χώρες με κυριότερο προορισμό το νησί της Θάσου. Βάσει των προκρατήσεων καταγράφεται αύξηση των αφίξεων Γερμανών τουριστών της τάξεως του 101% στο αεροδρόμιο της Καβάλας. Ισχυρή αναμένεται και η αύξηση των αφίξεων Βρετανών τουριστών στο καβαλιώτικο αεροδρόμιο. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι προαναφερόμενοι επισκέπτες έχουν ως προορισμό τη Θάσο. Στόχος μας επομένως είναι να αυξήσουμε μεν τις πτήσεις αλλά να κερδίσουμε κάποιες αφίξεις και για το ηπειρωτικό κομμάτι.

ΕΡ: Είναι καλή η προοπτική αφίξεων Ρώσων τουριστών;

ΑΠ: Όντως, είναι καλή η προοπτική για την περιοχή μας, κυρίαρχα βέβαια για τη Θάσο και δευτερευόντως για την Καβάλα. Οφείλουμε να ενισχύσουμε την προβολή μας στη ρωσική αγορά διότι δε μας γνωρίζουν κι αυτό θα επιτευχθεί με διαδικτυακή διαφήμιση. Προσδοκούμε επίσης να διατηρηθούν οι πτήσεις από τη Ρωσία και να βελτιωθεί η ποιότητα των Ρώσων επισκεπτών της Θάσου.

Διαβάστε επίσης