• 4 Μαΐου 2024,

Συνέντευξη Πέτρου Σουρέτη ( Διευθύνοντα Συμβούλου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ) – Έργα 13 εκ.ευρώ στο Αεροδρόμιο

 Συνέντευξη Πέτρου Σουρέτη ( Διευθύνοντα Συμβούλου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ) –  Έργα 13 εκ.ευρώ στο Αεροδρόμιο
Ο Πέτρος Σουρέτης, Διευθύνων Σύμβουλος μίας εκ των μεγαλυτέρων κατασκευαστικών εταιρειών στην Ελλάδα, της  INTRAKAT, μιλάει για  την σύμβαση συνεργασίας με την FraportGreece- την εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Αναφέρεται στο οικονομικό όφελος, για την κοινωνία της Καβάλας, που θα προκύψει από το έργο στο αεροδρόμιο και τη δημιουργία περίπου 200 νέων θέσεων εργασίας. Τονίζει δε, την υπεραξία που θα δώσει το έργο αυτό αναβαθμίζοντας την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή σε τουριστικό προορισμό με σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές αερομεταφοράς.

 Αναλάβατε το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport και μαζί αυτό της Καβάλας. Τι ακριβώς αφορά η παραχώρηση και το έργο που αναλάβατε;

Η INTRAKAT ανέλαβε τις μελέτες και τα έργα που απαιτούνται για την υλοποίηση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης των τελευταίων ετών στη χώρα. ΗFraportGreece και η Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις για την υλοποίηση των μελετών και των κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η FraportGreece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών. Οι συμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, αλλά και τη μελέτη και κατασκευή των αναγκαίων επεκτάσεων. Οι δύο συμβάσεις που υπογράψαμε είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατομμυρίων ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Η πρώτη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια της Ηπειρωτικής Ελλάδας, της Κρήτης και του Ιονίου: της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Ζακύνθου, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας και του Ακτίου. Η δεύτερη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια του Αιγαίου: της Ρόδου, της Κω, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Σάμου, της Σκιάθου, της Μυτιλήνης.

Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα στα αεροδρόμια που ήδη ανέλαβε η Fraport;

Στα περισσότερα αεροδρόμια ξεκίνησαν ήδη ή ξεκινούν τις επόμενες ημέρες οι άμεσες εργασίες που είναι απαραίτητες πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, όπως βελτιώσεις στο φωτισμό, τη σηματοδότηση στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων, στους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών και διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης, κα. Τα έργα αυτά είναι τα πρώτα, άμεσης ανάγκης για τη βελτίωση των αεροδρομίων που υλοποιούμε και συνεχίζονται μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια με την κατασκευή των νέων υποδομών.

Ποια έργα ακριβώς θα υλοποιήσει η INTRAKATστην Καβάλα για λογαριασμό της Fraport;

Θα προχωρήσουμε σε εκτεταμένη ανακαίνιση καιαναδιαρρύθμιση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού καθώς και επέκτασή του κατά 2.000 μ2 περίπου. Θα αυξηθούν από 8 σε 10 οι σταθμοί Check-in και θα εγκατασταθεί σύστημαBHS & HBSγια τον έλεγχο των  αποσκευών. Θα πραγματοποιηθούν ανακαινίσεις οδοστρώματος στους χώρους κυκλοφορίας των αεροσκαφών (αποπροσγείωσης, τροχοδρόμησης και στάθμευσης). Παράλληλα,  θα προχωρήσουν και άλλες πολύ σημαντικές εργασίες  για την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου της Καβάλας, όπως η επέκταση εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεσης με το τοπικό δίκτυο αποχέτευσης, καθώς και η  επέκταση και ανακαίνιση του πυροσβεστικού σταθμού. Όλα αυτά θα τα δουν και θα τα χρησιμοποιούν οι επιβάτες μέσα στο 3ο τρίμηνο του 2018 .

  Θα υπάρχουν οφέλη για την τοπική κοινωνία;

 Στο αεροδρόμιο της Καβάλας, από πλευράς Intrakat προβλέπονται επενδύσεις ύψους €13 εκατομμυρίων, που θα δημιουργήσουν σημαντική υπεραξία στην τοπική οικονομία και  περίπου 200θέσεις εργασίας στην πλήρη ανάπτυξη του έργου. Επιτρέψτε μου όμως να τονίσω ότι αυτό είναι ένα μόνο μέρος του οφέλους της περιοχής της Καβάλας και ότι υπάρχει κάτι πιο σημαντικό. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καβάλας θα οδηγήσει σε αύξηση της διακίνησης επιβατών και προοδευτικά σε αύξηση του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή, με κύριο εργαλείο τη βελτίωση της εικόνας της Καβάλας ως τουριστικού προορισμού, λόγω του αεροδρομίου, αλλά και την αίσθηση ασφάλειας που δίνει στους ταξιδιώτες ένα σύγχρονο και ασφαλές αεροδρόμιο.

Παρά τα όσα λέτε, ασκείται συχνά κριτική για ξεπούλημα των αεροδρομίων σε Γερμανούς και ιδιώτες. Δεν ισχύει αυτή η κατηγορία;

 Το ελληνικό κράτος παρά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης στη χώρα, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, τουλάχιστον μετην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, στις επενδυτικές ανάγκες που υπάρχουν για σύγχρονα και ασφαλή αεροδρόμια. Για αυτόν τον λόγο, κατά βάση, επιλέχθηκε η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Και νομίζω ότι γνωρίζετε ότι στην FraportGreece δεν συμμετέχει μόνο η Fraport, μια εταιρεία με τεράστια εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, αλλά και ελληνικά συμφέροντα, μέσω του Ομίλου Κοπελούζου. Παράλληλα είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι αυτό το σχήμα της FraportGreece επέλεξε μια ελληνική τεχνική εταιρεία για τα έργα που απαιτούνται στα αεροδρόμια. Αυτό δείχνει την εμπιστοσύνη που υπάρχει στο ελληνικό τεχνικό και επιστημονικό δυναμικό και αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για την INTRAKAT που ανέλαβε αυτό το έργο. Η FraportGreeceανέθεσε λοιπόν στην INTRAKAT τα έργα και εμείς με τη σειρά μας, έχοντας την εμπειρία και την οργάνωση να υποστηρίξουμε έργα σε 14 διαφορετικά αεροδρόμια, θα χρησιμοποιήσουμε τον τεχνικό κόσμο της κάθε περιοχής, ως υπεργολάβους, όπως κάνουμε σε κάθε έργο που αναλαμβάνουμε, ώστε αφενός να διαχέονται τα θετικά αποτελέσματα των επενδύσεων στις τοπικές κοινωνίες και αφετέρου να υπάρχει βέλτιστη οργάνωση και διάθεση των πόρων. Αυτό για την τοπική κοινωνία στην Καβάλα σημαίνει αύξηση της απασχόλησης και του εισοδήματος. Σε εθνικό επίπεδο, σημαίνει αύξηση της προστιθέμενης αξίας – και επομένως του ΑΕΠ – αλλά και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Είναι, στο τέλος της ημέρας, μια συνεργασία όπου όλοι θα βγουν κερδισμένοι.

 Από ότι αντιλαμβάνομαι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για εσάς λόγω του ότι κατάγεστε από το Νομό μας.Με την ευκαιρία πως βλέπετε τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής;

 Η Καβάλα με τη Θάσο είναι πραγματικά ευλογημένοι τόποι με σπάνια ομορφιά και σημαντικές δυνατότητες σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη χώρα μας , αλλά και την  ελληνική Περιφέρεια. Είναι ένας παράδεισος να ζεις, αλλά θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες προσπάθειες ανάπτυξης , ειδικά των τουριστικών υποδομών και να παρθούν άμεσα, πρωτοβουλίες,  και προς τη σωστή κατεύθυνση.

Στο σημείο αυτό θέλω να σας εξομολογηθώ ότι η προσωπική μου επαγγελματική εμπειρία δεν είναι και η καλύτερη, διότι παραδόξως σ’ όλες τις προσπάθειες που έκανα να δραστηριοποιηθεί ο Όμιλός μας στην Καβάλα αντιμετώπισα (αδικαιολόγητα μεγάλες σε σύγκριση με άλλες περιοχές) δυσκολίες και αγκυλώσεις.

Παρόλα αυτά αγαπώ και «πονάω» αυτό τον τόπο και πιστεύω ότι εάν αξιοποιήσει τις πραγματικές του δυνάμεις έχει πολλές αναπτυξιακές δυνατότητες.

Διαβάστε επίσης