Συζήτηση μαθητών του 2ου Λυκείου με τον Θοδωρή Γκόνη

 Συζήτηση μαθητών του 2ου Λυκείου με τον Θοδωρή Γκόνη

Ο περιφερειακός σύμβουλος και διευθυντής του 2ου Λυκείου Καβάλας Δημήτρης Λυμπεράκης μίλησε στην Πρωινή σχετικά με το γεγονός την Τρίτη όπου στο 2ο Λύκειο ήταν καλεσμένος ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ και του Φεστιβάλ Φιλίππων Θοδωρής Γκόνης. Η συζήτηση με το Δημήτρη Λυμπεράκη επεκτάθηκε και σε θέματα εκπαίδευσης σε καιρό πανδημίας.

Η συνέντευξη

Ερ: Στο σχολείο που είστε διευθυντής στο 2ο Λύκειο, προσκαλέσατε και φιλοξενήσατε τον καλλιτεχνικό διευθυντή που δεν είναι μόνο καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ είναι και πολλά ακόμη ο Θοδωρής Γκόνης. Πως είχατε αυτή  την ιδέα κ. Λυμπεράκη και για ποιο ακριβώς λόγο τον προσκαλέσατε;

Απ: Δεν είναι είδηση το να ανοίγει ένα δημόσιο σχολείο στην κοινωνία και πολύ περισσότερο σε ανθρώπους πολιτισμού, λογοτεχνίας και τέχνης. Ο Θ. Γκόνης είναι ένας καταξιωμένος συγγραφέας,  στιχουργός, καλλιτεχνικός διευθυντής κτλ.

Στο καινούριο βιβλίο της Γ` Λυκείου όπου κάνω μάθημα εγώ με Νεοελληνική γλώσσα στο κεφάλαιο «Φυγή» όπου μιλάει γενικώς για τη φυγή των ανθρώπων από ενοχές, από τύψεις, από δεσμεύεις κτλ, έχει και ένα κείμενο του Θοδωρή Γκόνη. Ορμώμενος από αυτό σκέφτηκα να τον καλέσω. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνουμε αυτό στο 2ο  Λύκειο.  Έχουμε φιλοξενήσει τον Διαμαντή  Αξιώτη, τον Κοσμά Χαρπαντίδη και σκοπεύουμε να κάνουμε τηρουμένων των αναλογιών και του πρωτοκόλλου  κάτι αντίστοιχο και στο μέλλον.  Ο Θοδωρής ανταποκρίθηκε αμέσως προς τιμήν του, ήρθε εδώ και εγώ απλά τον παρουσίασε και τον άφησα να κάνει μάθημα.  Ξέρετε είναι ένα άτομο συνεσταλμένο και δυσκολεύτηκε στην αρχή γιατί αλλιώς είναι να μιλάς σε ηθοποιούς και αλλιώς είναι σε μια σχολική τάξη.  Όμως η κουβέντα ήταν εξαιρετική, ιδιαίτερα καρποφόρα και τα παιδιά του έκαναν ερωτήσεις οι οποίες  εξέπληξαν και μένα. Θέλω να πω δηλαδή μην πυροβολούμε τα παιδιά γενικώς ότι είναι αδιάφορα. Τα παιδιά έχουνε μέσα τους υλικό πολύ καλό και παιδαγωγικό και πολιτισμικό και αναπτυξιακό αρκεί να ευνοήσουν οι συνθήκες. Ο Θοδωρής χθες(προχθές) κατόρθωσε να εξάγει όλο αυτό το υλικό από τις ψυχούλες των παιδιών.

Ερ: Ταυτόχρονα κάποια άλλα παιδιά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της πανδημίας,  ετοιμάζουν να κάνουνε πάρτι την Παρασκευή το βράδυ σε νυχτερινό κέντρο της Καβάλας. Είναι μαθητές δυο γυμνασίων, χωρίς να έχει σημασία ποια είναι αυτά.

Απ: Τι να σας πω τώρα; Νομίζω ότι είναι μια απονενοημένη ενέργεια. Δεν το έχουνε σταθμίσει καθόλου.  Δεν συμβουλεύτηκαν κανέναν. Δεν ξέρω. Είναι και παιδιά γυμνασίου  τα οποία  είναι λίγο άγουρα ακόμη, πιο ανώριμα. Φαντάζομαι ότι θα επιληφθεί η διεύθυνση.  Έμαθα ότι προέβη σε μια ανακοίνωση ότι απαγορεύεται κάτι τέτοιο και ο προϊστάμενος ο κ. Βαγενάς και θα σταματήσει εδώ. Δεν είναι το μείζον πρόβλημα αυτό.  Νομίζω πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι μέσα στα σχολεία, είναι το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουμε κουραστεί από την προσπάθεια που καταβάλουμε καθημερινά να πείσουμε τα παιδιά που δεν είναι καθόλου εύκολο, να είναι 7 ώρες την ημέρα μέσα στην τάξη με μια μάσκα. Είναι απίστευτο το σαράκι το καθημερινό. Εγώ είμαι ταυτόχρονο και αστυνόμος , ο διευθυντής, ο παιδαγωγός, ο πατέρας, χίλια δυο.  Δεν γίνεται όμως έτσι. Όταν έχεις 26 παιδιά 18 χρονών μέσα σε μια τάξη στοιβαγμένα, είναι αδύνατο να μπορέσω να κάνω οτιδήποτε που συμβαδίζει με τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ερ: Πάντως τον Γκόνη που τον είδαμε σε μια φωτογραφία, τη φορούσε τη μάσκα και οι μαθητές, οι συνομιλητές του το ίδιο.

Απ: Βέβαια, είναι υποχρεωτικό για όλους. Ξέρετε αν μιλάς μια ώρα, εγώ κάνω Έκθεση στη Γ` τάξη, μετά από μια ώρα συνεχούς διδασκαλίας γυρνάω κατάκοπος στο γραφείο. Νιώθω ένα απίστευτο «κάψιμο», δεν μπορώ να αναπνεύσω μετά. Είναι πάρα πολύ δύσκολο αλλά αναγκαίο.

Ερ: Άλλα σχολεία δεν έχουν να παρουσιάσουν αυτή τη συχνότητα στην επαφή και στη συζήτηση με Καβαλιώτες συγγραφείς, με ανθρώπους του πολιτισμού. Εσείς μας είπατε 3-4 ονόματα.  Δεν πρέπει να πηγαίνουνε συχνά οι άνθρωποι του πολιτισμού στα υπόλοιπα σχολεία.

Απ: Στα άλλα σχολεία γίνονται πολύ σημαντικά πράγματα. Και στο 6ο Γυμνάσιο έχουν γίνει σημαντικά πράγματα με βάση αυτά που γνωρίζω. Και στο 1ο Γυμνάσιο.  Έχει να κάνει και με την κοινωνική διεισδυτικότητα και του συλλόγου των εκπαιδευτικών και ίσως του διευθυντή. Και με τον τσαμπουκά αν θέλετε. Εγώ πήρα τηλέφωνο  τον Θ. Γκόνη και ανταποκρίθηκε. Ο άλλος δεν το κάνει εύκολα.

Ερ: Μήπως πρέπει να κάνουν κάποια βήματα και οι άνθρωποι του πολιτισμού και των γραμμάτων  προς τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς;

Απ: Σωστά, έτσι νομίζω. Να σας πω και το άλλο, γίνονται πράγματα και μπορούν να γίνουν και άλλα πολλά. Εγώ έχω μια πρόσκληση τώρα στα χέρια μου από το πανελλήνιο δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση που συνεργάζεται με την ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.  Μου ζητούν την Παρασκευή και το Σάββατο 30-31 Οκτωβρίου να κάνουμε  ένα σεμινάριο για εκπαιδευτικούς για 18 άτομα, εγκεκριμένο από το υπουργείο. Ονομάζεται «Και αν ήσουν εσύ» σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτό πολύ ευχαρίστως να το κάνω. Δεν είμαστε ένα σχολείο αναφοράς. Έτυχε επειδή το κάναμε και παλαιοτέρα, μου ζητούν ξανά να το κάνουμε. Προχώρησα στην αντίστοιχη αίτηση προς τις σχολικές επιτροπές. Δεν είναι και τόσο δύσκολο να ανοίξουμε το σχολείο στην κοινωνία, είναι επιβεβλημένο αυτό.

 

 

 

Διαβάστε επίσης