• 20 Απριλίου 2024,

Τα νέα για το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» συνεχίζουν να μην είναι καλά!

 Τα νέα για το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» συνεχίζουν να μην είναι καλά!

Στην προχθεσινή «Καθημερινή» παραχώρησε συνέντευξη ο επικεφαλής της Fraport- Greece (γνωστός από τις προηγούμενες επισκέψεις του στην Καβάλα) κ. Αλεξάντερ Τσινέλ.

Ήταν μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη. Κάτι σαν απολογισμός του Καλοκαιριού με αφορμή -ευχάριστη αυτήν την φορά- την αυξημένη κίνηση στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρία. Επειδή της Καβάλας υστερεί σε σχέση με το Καλοκαίρι του 2019, δεν αναφέρθηκε πουθενά στη συνέντευξη.

Ούτε στα αεροδρόμια με την αυξημένη κίνηση, ούτε στα αεροδρόμια στα οποία προγραμματίζονται επιπλέον έργα (εξοικονόμησης ενέργειας ή έργα βελτίωσης των υποδομών). Ο κ. Τσινέλ απαντώντας σε μια σειρά ερωτήσεων και για το σήμερα και για το αύριο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων δεν έχει να αναφέρει τίποτα για την Καβάλα.

Γεγονός καθόλου τυχαίο. Οι επενδυτές άλλωστε στηρίζουν τα αεροδρόμια με την μεγαλύτερη κίνηση. Με την προοπτική κι άλλης ανάπτυξης λόγω αξιοπρόσεκτης επιβατικής κίνησης όλο το έτος και όχι μόνο τα Καλοκαίρια. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η απάντηση του για το ενδιαφέρον των εταιριών (όχι όμως της Fraport- Greece) για περιφερειακά αεροδρόμια που κι αυτά θα ιδιωτικοποιηθούν.

Στην απάντηση του αναφέρει το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Οι καλοκαιρινές επιδόσεις του οποίου ξεπερνούν αυτές του αεροδρομίου της Καβάλας. Ο κ. Τσινέλ συγκεκριμένα απάντησε: «Ως Fraport Greece δεσμευόμαστε από τη σύμβαση παραχώρησης και δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε διαγωνισμό παραχώρησης άλλου αεροδρομίου.

Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως οι μέτοχοί μας δεν μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Πρόκειται βεβαίως στην πλειονότητά τους για μικρά αεροδρόμια με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση, προκειμένου να είναι έστω και οριακά κερδοφόρα. Σε ορισμένα όμως έχουν αρχίσει ήδη να καταγράφονται σημάδια ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα στην Καλαμάτα, στην Πάρο, στη Νάξο αλλά και στην Αλεξανδρούπολη».

Καταλαβαίνουμε μία ακόμη φορά ότι το αεροδρόμιο της Καβάλας χρειάζεται στήριξη, την οποία μπορούν να προσφέρουν μόνο επιπλέον πτήσεις. Ειδικά πτήσεις εσωτερικού. Οι συνέπειες από το διαρκές σνομπάρισμα της Aegean είναι πλέον σημαντικές. Φαίνονται. Τόσο στα στατιστικά στοιχεία του αεροδρομίου όσο και στις σκέψεις για αυτό όσων το διαχειρίζονται.

Διαβάστε επίσης