Τάνια Ελευθεριάδου: Να μην μείνει στα χαρτιά το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης

 Τάνια Ελευθεριάδου: Να μην μείνει στα χαρτιά το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας κ. Τάνια Ελευθεριάδου ρωτήθηκε χθες για το υπό μελέτη έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη. Δεν φάνηκε να έχει ξεκαθαρίσει αν υποστηρίζει αυτό που είναι υπό μελέτη ή αυτό που αντιπροτείνει ο κ. Κατσιμίγας. Επιμένει αντίθετα ότι όποια και να είναι η σύνδεση, το έργο πρέπει να γίνει γρήγορα και να μην μείνει στα χαρτιά.

Η συνέντευξη

Ερ: Θέλουμε να σας ρωτήσουμε για τα περί σιδηροδρομικής απευθείας σύνδεσης της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα έργο που είναι υπό μελέτη. Ακούμε αντίθετες προτάσεις ότι κακώς γίνεται μελέτη στην απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας  καθώς ότι πρέπει να εξεταστεί  η πλέον συμφέρουσα Θεσσαλονίκης- Σέρρες- Δράμα και μετά Καβάλα. Τι λέτε εσείς;

Απ: Τις διάβασα και εγώ τις απόψεις και του κ. Κατσιμίγα και των λοιπών που ασχολήθηκαν με το θέμα. Δυστυχώς δεν έχουμε μέχρι στιγμής τις εναλλακτικές οικονομοτεχνικές προτάσεις που εξέτασε ο ΟΣΕ, αν εξέτασε, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη και να καταλήξουμε στο ποια διαδρομή είναι συμφέρουσα για την πόλη μας. Αυτό πρέπει να μας ενδιαφέρει στο σημείο αυτό. Εγώ νομίζω ότι πρέπει να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα και να προσπαθήσουμε να πάρουμε διαβεβαιώσεις από την κυβέρνηση πρώτα απ` όλα ότι το έργο δεν θα μείνει στα χαρτιά.  Θα ενταχθεί σε ένα συνολικό πλαίσιο που θα κάνει την περιοχή μας και ιδιαίτερα την Καβάλα, ένα ισχυρό εμπορικό κέντρο. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε πάρει τέτοιες απαντήσεις από την κυβέρνηση. Θα είναι ένα τμήμα συνολικού σχεδιασμού; Γενικότερα αυτό που πρέπει μας ενδιαφέρει είναι να μείνει στα χαρτιά αυτό το έργο. Μια πρώτη ματιά που έριξα σε όλες τις απόψεις και των ειδικών, πιστεύω ότι αυτή η γραμμή Θεσσαλονίκη- Καβάλα ευνοεί περισσότερο την Θεσσαλονίκη και όχι την Καβάλα.  Πάλι σας λέω ότι θα πρέπει να δούμε το συνολικό έργο και να πάρουμε τη διαβεβαίωση από την κυβέρνηση ότι θα γίνει και δεν θα μείνει στα χαρτιά.

Είναι στα άμεσα σχέδια η δημιουργία διπλής γραμμής καταρχήν; Έχει βρεθεί  η χρηματοδότηση; Τα χρήματα που υπάρχουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση τι θα τα κάνουμε για το έργο; Ενώ συμφωνούμε τα λιμάνια της περιοχής να παίξουν καθοριστικό ρόλο, γιατί ξεπουλιούνται;

Ερ: Περί ξεπουλήματος των λιμανιών, δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη τι θα γίνει με την Καβάλα. Υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει αυτό που προώθησε  η δική σας κυβέρνηση και είναι  η υπο παραχώρηση μόνο στο νέο λιμάνι.

Απ: Ας μείνουμε λοιπόν στο ενδεχόμενο λοιπόν, ας το οριστικοποιήσει  Ν. Δ, να αποκλείσει τη νέα εκδοχή για να συμφωνήσουμε επιτέλους σε κάτι. Είμαστε τελείως αντίθετοι στην πώληση του λιμανιού όπως φαίνεται από δημοσιεύματα ότι θα γίνει. Επίσης αυτό που συζητιέται τώρα είναι το ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αυτό που συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Νέα Καρβάλη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι θέλουν να πάρουνε Αμερικανικά συμφέροντα το υπόλοιπο κομμάτι, δηλαδή αυτοί που θέλουν να πάρουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θέλουνε να πάρουνε και τη σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βουλγαρία, γεγονός που θα σπάσει τα σιδηροδρομική Εγνατία σε δυο κομμάτια. Αυτό θα έχει οδυνηρές συνέπειες στην περιοχή.

Ερ: Το ακούμε πρώτη φορά αυτό το πράγμα.

Απ:  Ακούγεται έντονα. Όλες οι απόψεις αξίζει να συζητηθούν.  Θα έπρεπε να είχαν συζητηθεί εδώ και πολύ καιρό. Ο κ. Κατσιμίγας πραγματικά έχει τεκμηριωμένη άποψη την οποία θα προωθήσω  και στα κομματικά όργανα. Το ανησυχητικό είναι ότι  δεν φαίνεται άμεσα να υλοποιείται το έργο. Φαίνεται ότι μένουν στα χαρτιά. Εγώ μια ερώτηση που έκανα στη βουλή, μου απάντησαν τελείως αόριστα, το υπουργείο, ότι θα συνεχίσει τις εργασίες ο κ. Σπίρτζη. Θέλουμε χρονοδιάγραμμα συγκεκριμένο και  κοντινό , νομίζω ότι αυτό έχει σημασία και αξία.  Το αν τώρα θα είναι απευθείας η γραμμή Θεσσαλονίκης- Καβάλας φαντάζομαι ότι έχουν μελετηθεί και οι υπόλοιπες εκδοχές, τις οποίες οφείλει ο ΟΣΕ να τις βγάλει στη δημοσιότητα για να μπορέσουμε όλοι να κρίνουμε  γιατί απορρίφτηκαν.

Διαβάστε επίσης