• 8 Μαΐου 2024,

Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β’»

 Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β’»

Με αφορμή τον ετήσιο απολογισμό δράσης του ΤΑΙΠΕΔ, ανακοινώνεται μία ακόμη φορά η έναρξη της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών. Ανάμεσα στα οποία αναφέρεται και αυτό της Καβάλας. Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποιεί την προοπτική, η οποία κακά τα ψέματα εξελίσσεται ιδιαίτερα αργά.

Στην περίπτωση της Καβάλας ισχύουν τα ακόλουθα: Η πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ αφορά τμήματα του Φίλιππος Β’ (και μόνο) υπό την μορφή παραχωρήσεων δραστηριοτήτων. Ενώ το συγκεκριμένο νέο λιμάνι δεν είναι πλήρες από άποψης υποδομών, υπάρχουν παρόλα αυτά ενδιαφερόμενοι αφού από τα 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια περιγράφεται ως το καλύτερο. Σημειώνουμε ότι ο ΟΛΚ βρίσκεται στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ από το 2012. Ενώ η διαδικασία ιδιωτικοποίησης ξεκαθάρισε μόλις πέρσι. Το ρεπορτάζ ιστοσελίδας των Αθηνών αναφέρει: Στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ εντάχθηκε, όπως αναμενόταν, η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων. Στο ΤΑΙΠΕΔ εντάσσονται, έως το 2042, 10 περιφερειακά λιμάνια, με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών. Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων. Δηλαδή, δεν θα ακολουθηθεί το μοντέλο των ΟΛΠ και ΟΛΘ, όπου πωλήθηκε το πλειοψηφικό πακέτο των ποσοστών, αλλά θα παραχωρηθούν επιμέρους δραστηριότητες, όπως η κρουαζιέρα, τα εμπορεύματα, η ακτοπλοΐα, κτλ.Σε ρότα αξιοποίησης βρίσκονται τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Προτού προκηρυχθούν οι επιμέρους διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους, προβλέπεται να υπάρξουν διάφορες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης από τις λιμενικές αρχές, η θέσπιση αντισταθμιστικών ωφελημάτων, κτλ.

 

Διαβάστε επίσης