• 2 Μαΐου 2024,

«Η πριγκηπέσα της λησμονιάς» – Κύκλος βιβλιοπαρουσιάσεων της Θασιακής Ένωσης

 «Η πριγκηπέσα της λησμονιάς»  – Κύκλος βιβλιοπαρουσιάσεων της Θασιακής Ένωσης

Η Θασιακή Ένωση Καβάλας, το βιβλιοπωλείο Μερτζιανίδη και οι εκδόσεις ΕΞΗ σηματοδότησαν την έναρξη της περιόδου των φθινοπωρινών εκδηλώσεων, διοργανώνοντας στις 7:30 το απόγευμα της Τετάρτης στην αίθουσα «Βασίλης Βασιλικός» της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας, την παρουσίαση του βιβλίου της Γεωργίας Χιόνη «Η πριγκηπέσα της λησμονιάς». Το βιβλίο παρουσίασαν η Ιωάννα Γόρδου-Τσιλογεώργη, φιλόλογος και πρώην διευθύντρια Πειραματικού Γυμνασίου Καβάλας και ο Αθανάσιος Αθανασίου δικηγόρος-πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας. Φυσικά, παρούσα στην παρουσίαση του νέου της μυθιστορήματος ήταν και η ίδια η συγγραφέας που υπέγραψε τα αντίτυπα των θαυμαστών της. Να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση άνοιξε ένα κύκλο βιβλιοπαρουσιάσεων που θα ολοκληρωθεί στις 12 Νοεμβρίου, με την παρουσίαση του δικηγόρου Κώστα Θεοφανέλη και του νέου του βιβλίου «Στην άκρη του φόβου».
Στις 496 σελίδες του νέου βιβλίου της Γεωργίας Χιόνη περιλαμβάνονται τα δύο προηγούμενα ιστορικά μυθιστορήματα της συγγραφέως «Η πριγκηπέσα της Θάσου» και «Τα δάκρυα της πριγκηπέσας», που γνώρισαν σημαντική αποδοχή από το αναγνωστικό κοινό. Το νέο βιβλίο περιέχει ξαναδουλεμένο υλικό και επιπλέον στοιχεία, ασχέτως εάν η θεματολογία είναι κοινή.

Η ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ
«1453. Εκείνη είναι Γενουάτισσα αρχοντοπούλα της Θάσου τριγυρισμένη από την ευγενική της οικογένεια. Εκείνος είναι πειρατής από τη Μυτιλήνη που έχει το πλήρωμα του καραβιού του για οικογένεια. Μια στιγμή, μια ματιά είναι αρκετή. Αλλά τι τύχη μπορεί να έχει αυτός ο έρωτας στα ταραγμένα χρόνια της εξάπλωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Τα επακόλουθα της Άλωσης κλονίζουν τη ζωή των κατοίκων της Θάσου, της Ίμβρου, της Σαμοθράκης, της Μυτιλήνης. Ο χάρτης με τις ζώνες κυριαρχίας Γενοβέζων, Βενετών και Τούρκων χαράζεται ξανά και ξανά, σπάνια με ειρηνικές διαδικασίες. Ο αγώνας για την επιβίωση και την προστασία των αθώων βρίσκει σύμφωνους την Ισαβέλλα και τον Αγγελή. Όμως ποιους θαλασσινούς δρόμους πρέπει να ακολουθήσουν, ποιους καινούριους πρέπει να χαράξουν για να συναντηθούν; Πως να ξεπεράσουν τόσα εμπόδια στον διάβα τους;
«…Σε λίγο οι θάλασσες θα γεμίσουν μιλιούνια από τουρκικά πλοία, θα οργώνουν το Αιγαίο και θα καταστρέφουν ό,τι βρουν μπροστά τους… Θ’ αφήσει ο σουλτάνος το Αιγαίο στην κυριαρχία των Βενετών και των Γενοβέζων;»
«…Διέκρινε τα γέρικα στοιχειά των κατεστραμμένων σπιτιών, τα ξωτικά και τους δαίμονες που περιπλανιόνταν αμήχανα πάνω από την ερειπωμένη πόλη και ατένιζαν λυπημένα τα πλοία ν’ απομακρύνονται. Πέρα από το σκοτάδι, τον πόνο και τον φόβο για το άγνωστο που ορθωνόταν σαν σκονισμένο, γύψινο παραπέτασμα, της φάνηκε ότι είδε φως».
Αυτό το ερωτικό ιστορικό μυθιστόρημα θεωρήθηκε ως ένα εκπληκτικό και ακριβές χρονικό για μια εποχή που στιγμάτισε όχι μόνο την ελληνική ιστορία, αλλά και ολόκληρο το χριστιανικό κόσμο της ανατολικής Μεσογείου. Το κύριο φόντο είναι η Ελλάδα και τα πολύπαθα νησιά της, ενώ ταυτόχρονα η συγγραφέας κατορθώνει, μέσα από την τεράστια, κατά τα φαινόμενα, ιστορική έρευνα που έχει κάνει για εκείνη την εποχή, να παρουσιάσει όλα τα ιστορικά γεγονότα του 15ου μ.Χ. αιώνα, τις συμμαχίες, τις εχθρότητες, τους αγώνες επιβολής ισχύος, κυριαρχίας πολιτικής, στρατιωτικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής μεταξύ των Βενετών, των Γενουατών, των Βυζαντινών, των Οθωμανών και των Ελλήνων.

ΜΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ
Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο με τα κυρίαρχα γεωγραφικά νησιά της, όπως η Θάσος, η Λήμνος, η Λέσβος, η Χίος, η Ίμβρος, η Σαμοθράκη, η Ίος, η Ρόδος τα οποία πρωτοστατούσαν άλλοτε σαν πειρατικά άντρα, άλλοτε σαν προπύργια αντίστασης κατά της εξάπλωσης της Οθωμανικής κυριαρχίας και άλλοτε σαν κάστρα προάσπισης των Δυτικών συμφερόντων. Μέσα σε όλη αυτή τη δίνη των ιστορικών γεγονότων που σημάδεψαν την πορεία του μακραίωνου και ετοιμοθάνατου, πλέον, Βυζαντινού πολιτισμού, οι αναγνώστες γίνονται μάρτυρες της προσωπικής, πραγματικής ιστορίας της κόρης του Γενουάτη κυβερνήτη της Θάσου, Ισαβέλλας και ενός πειρατή, του Αγγελή. Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τους δύο κεντρικούς ήρωες μας είναι πολυάριθμοι, κάποιοι πραγματικά ιστορικά πρόσωπα και κάποιοι προϊόντα μυθοπλασίας της συγγραφέως, όμως πάρα πολύ αληθινοί και ζωντανοί.
Η Γεωργία Χιόνη κάθεται μπροστά, πηδαλιούχος στο τιμόνι ενός ιστιοφόρου – βιβλίου, σαν άλλος Αγγελής, καπετάνιος πειρατικού, σκληροτράχηλος, με πολύχρονη πείρα, και ταξιδεύει το αναγνωστικό κοινό πλέοντας στο πολυτάραχο Αιγαίο της εποχής, μεταφέροντας καθένα αναγνώστη από την καταπράσινη Θάσο, στην Πόλη την κατακρεουργημένη από τους κατακτητές της, στη Ρόδο των Ιπποτών του Τάγματος του Αγ. Ιωάννη, με τον Μάγιστρο και τους γιγαντόσωμους Ιππότες της, στην αραιοκατοικημένη Ίο που φιλοξενούσε όλων των ειδών τους πειρατές, στην Ίμβρο, τη Σαμοθράκη, τη Χίο και τη Λέσβο με τον σατανικό και φιλόδοξο επίσκοπό της, και στην Κωνσταντινούπολη πάλι, που αγωνιζόταν να ορθοποδήσει και να αναγεννηθεί από τις στάχτες της, ανακτώντας την παλιά της αίγλη, αλλά μέσα από το τουρκικό «καφτάνι» και την απολυταρχική εξουσία του σουλτάνου Μωάμεθ Β’, του Πορθητή.
Οι αναγνώστες νιώθουν ως μάρτυρες γεγονότων και συμβάντων που καταδεικνύουν την ανθρώπινη δύναμη, τη γενναιότητα, τη θέληση για μάθηση, για εμπειρίες, για αντίσταση σε ένα πεπρωμένο προδιαγεγραμμένο μόνο λόγω του φύλου του καθενός, την ελπίδα που αγωνίζεται να μη σβήσει όταν όλα αποδεικνύουν το αντίθετο, την αγωνία και τη δυστυχία που κάποιες φορές γίνεται τόσο έντονη ώστε ο άνθρωπος νιώθει πως δε μπορεί να πιαστεί από πουθενά για να συνεχίσει και τέλος, τη λησμονιά που έρχεται ως «από μηχανής θεός» για να στηρίξει, να προσφέρει εκ νέου δυνάμεις, ώστε κάθε άτομο να μπορέσει να συνεχίσει την επώδυνη και αβέβαιη ζωή του, παρά τα όσα δεν πρόκειται ποτέ να ξαναβρεί.

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Η Γεωργία Χιόνη γεννήθηκε το 1972 στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλωσε στην Καβάλα και ζει στην Αθήνα. Τελείωσε τη Νομική Σχολή. Έκανε δύο μεταπτυχιακά στη Γερμανία και διδακτορικό (PhD) στην Ιταλία. Έχουν δημοσιευτεί επιστημονικές μελέτες της. Έχει δημοσιευτεί ένα διήγημά της σε συλλογικό έργο. Έχει γράψει σενάρια για κόμικς και ένα θεατρικό έργο. Επίσης σκιτσογράφει. Έχει γράψει «Το Τηλεσκόπιο του Χρόνου» (μυθιστόρημα, 2008, εκδ. ΑΛΔΕ), και «Η Πριγκηπέσα της Θάσου» (ιστορικό μυθιστόρημα, 2009, εκδ. ΑΛΔΕ) και «Τα Δάκρυα της Πριγκιπέσας» (εκδ. ΑΛΔΕ) όπου είναι το δεύτερο αυτοτελές μέρος της διλογίας της, με ηρωίδα την Πριγκηπέσα της Θάσου).
ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
(2014) Η πριγκηπέσα της λησμονιάς, Εκδόσεις Έξη
(2011) Αδικιά, Νιραγός
(2011) Μία αλήθεια χίλια ψέματα, ΑΛΔΕ Εκδόσεις
(2010) Τα δάκρυα της πριγκηπέσας, ΑΛΔΕ Εκδόσεις
(2009) Η πριγκηπέσα της Θάσου, ΑΛΔΕ Εκδόσεις
(2008) Το τηλεσκόπιο του χρόνου, ΑΛΔΕ Εκδόσεις
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ
(2011) Επιστροφή στο χωριό, Α/συνέχεια
(2009) Τα κείμενα, Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Έδεσσας
(2007) Η Καβάλα και τα Βαλκάνια. Η Καβάλα και το Αιγαίο, Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο Καβάλας [εισήγηση]
(2004) Η Καβάλα και τα Βαλκάνια, Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο Καβάλας [εισήγηση]

 

Διαβάστε επίσης