Άργησε αλλά έγινε αυτό που προβλέπονταν: Το δικαστικό μέγαρο δεν έχει χώρους στάθμευσης!

 Άργησε αλλά έγινε αυτό που προβλέπονταν: Το δικαστικό μέγαρο δεν έχει χώρους στάθμευσης!

Περίπου πριν από 10 χρόνια. Ίσως και περισσότερα. Το νέο δικαστικό μέγαρο Καβάλας κατασκευάζονταν μα η δημόσια συζήτηση ήταν δεδομένη και δυναμική.

Που θα παρκάρουν όσοι θα εργάζονται στο δικαστικό μέγαρο; Πως θα εξυπηρετούνται όσοι θα το επισκέπτονται; Το δικαστικό μέγαρο διαθέτει υπόγειο χώρο στάθμευσης αλλά για λίγα μόνο οχήματα.

Ως εκ τούτου από εκείνη την εποχή η συζήτηση αφορούσε όμορο οικόπεδο που δεν αξιοποιούνταν. Ακριβώς δίπλα στο υπό ανέγερση κτίριο. Μάλιστα η ιδιοκτήτρια Εθνική Τράπεζα όχι μόνο δεν το παραχώρησε για τις ανάγκες του δικαστικού μεγάρου αλλά το έβγαλε στο σφυρί, το πούλησε σε ιδιώτη.

Ο οποίος αφού το αγόρασε ανακοίνωσε το σχέδιο του, να κατασκευάσει ξενοδοχείο. Τότε οι διαμαρτυρίες ήταν πολλές μιας και το οικόπεδο άπαντες αναγνώριζαν ότι ήταν απαραίτητο για το νέο δικαστικό μέγαρο Καβάλας.

Από τότε έως και πρόσφατα τα δεδομένα διαμορφώθηκαν ως εξής:

Το συγκεκριμένο όμορο οικόπεδο έμεινε αναξιοποίητο. Ούτε τα χόρτα δεν καθαρίζει ο ιδιοκτήτης του! Από την άλλη πλευρά, προς την Ιχθυόσκαλα, έγινε ένα μεγάλο κατάστημα που αρχικά θα λειτουργούσε ως Multirama.

Ο χώρος στάθμευσης του εξυπηρέτησε το δικαστικό μέγαρο. Ακόμη κι όταν στο ακίνητο λειτούργησε επιχείρηση κινέζικων προϊόντων. Το ίδιο μεγάλο κατάστημα νοικιάστηκε πρόσφατα για να γίνει σούπερ μάρκετ.

Η μετατροπή του σε σούπερ μάρκετ σημαίνει αποκλεισμό της χρήσης του χώρου στάθμευσης. Αυτός περιλαμβάνεται στο εργοτάξιο, αποκλείστηκε από κάθε άλλη πρόσβαση. Ευτυχώς αυτό έγινε σε μια εποχή που τα δικαστήρια υπολειτουργούν. Τι θα συμβεί όμως τον Σεπτέμβρη, με το νέο δικαστικό έτος; Που θα παρκάρουν όσοι θα εργάζονται ή θα έχουν λόγο να επισκέπτονται το δικαστικό μέγαρο; Τελικά άργησε (περίπου 10 χρόνια) αλλά έγινε ότι προβλέπονταν. Το δικαστικό μέγαρο της Καβάλας δεν έχει χώρους στάθμευσης!

Οι εναλλακτικές επιλογές και πρόχειρες λύσεις για παρκάρισμα έχουν ως εξής: 1) Περιοχή πίσω από το άγαλμα του Ακρίτα του Πόντου. Αυτή η περιοχή έτσι κι αλλιώς εξυπηρετούσε αυτήν την ανάγκη. Πλέον τούτο θα συμβαίνει συχνότερα και περισσότερο. 2) Δρόμος δίπλα από το δικαστικό μέγαρο.

Επίσης σταθμεύουν σε αυτόν οχήματα των οποίων οι οδηγοί ή επιβάτες τους έχουν προορισμό το δικαστικό μέγαρο. Εκεί παρκάρουν επίσης φορτηγά- λεωφορεία κτλ. Ο συγκεκριμένος δρόμος φυσικά και δεν αρκεί όπως δεν αρκεί η περιοχή πίσω από το προαναφερθέν άγαλμα.

Συμπέρασμα: Το αδιέξοδο είναι ολοφάνερο. Όλα αυτά ενώ δίπλα στο δικαστικό μέγαρο υπάρχει το γνωστό οικόπεδο που θα μπορούσε να προσφέρει κάποιες θέσεις στάθμευσης. Ο χώρος δεν είναι μεγάλος και κυρίως είναι ιδιωτικός.

Μπορεί να μετατραπεί ανεπίσημα σε χώρο στάθμευσης; Μάλλον όχι. Ως εκ τούτου το παρκάρισμα για αυτούς που θα έχουν λόγο να επισκέπτονται το δικαστικό μέγαρο θα είναι από εδώ και πέρα σοβαρό πρόβλημα δεδομένης και της γενικότερης ανάπτυξης της ίδιας περιοχής (και ευρύτερης περιοχής) όπου τελευταία λειτούργησαν κι άλλες επιχειρήσεις. Οι οποίες επίσης έχουν το ίδιο πρόβλημα, έλλειψη θέσεων στάθμευσης για τους πελάτες τους.

*Στις φωτογραφίες ο αποκλεισμένος χώρος στάθμευσης δίπλα από το δικαστικό μέγαρο και μπροστά από το υπό δημιουργία σούπερ μάρκετ και η παράπλευρη οδός του δικαστικού μεγάρου με παρκαρισμένα λεωφορεία και φορτηγά.

Διαβάστε επίσης