• 3 Μαΐου 2024,

Αρμόδιο το Υπουργείο Υποδομών για την ελεύθερη διέλευση από τα νέα διόδια

 Αρμόδιο το Υπουργείο Υποδομών για την ελεύθερη διέλευση από τα νέα διόδια

Η λειτουργία των πλευρικών διοδίων στον κόμβο του νέου λιμανιού επηρεάζει την κίνηση στο «Φίλιππος Β’».

Πλέον τα φορτηγά που έχουν προορισμό το νέο λιμάνι (για την εξυπηρέτηση των πλοίων που είναι εκεί) και κινούνται στην Εγνατία Οδό πρέπει να πληρώνουν χρήματα. Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζόμενους, τους λιμενεργάτες. Θίγονται ειδικά όσοι κινούνται στο νέο λιμάνι από περιοχές εκτός Καβάλας.

Ο κ. Μουριάδης που ρωτήθηκε σχετικά αναφέρθηκε σε πίεση που ασκούν και οι βουλευτές. Σημείωσε ότι η απόφαση ελεύθερης διέλευσης υπό προϋποθέσεις, όπως ισχύει για τους κατοίκους του Δήμου Παγγαίου, ανήκει στο Υπουργείο των Υποδομών. Σημειώνουμε ότι εντός του μήνα πρόκειται να λειτουργήσουν και τα μετωπικά διόδια που είναι στην ίδια περιοχή (φωτογραφία).

Οι δηλώσεις

Νίκος Παρδαλίδης (πρόεδρος σωματείου Λιμενεργατών): «Την προηγούμενη εβδομάδα άρχισαν να εφαρμόζονται τα πλευρικά διόδια στον κόμβο του νέου λιμανιού. Εμείς φυσικά δεν είμαστε αυτοί που θα λύσουμε το πρόβλημα.

Η λειτουργία των πλευρικών διοδίων έχει ως συνέπεια να επιβαρύνονται τα φορτηγά, αυτά που έχουν φορτία από και προς το νέο λιμάνι (και κινούνται στην Εγνατία Οδό). Μας ενδιαφέρουν τα φορτηγά γιατί αυτά έχουν προορισμό το νέο λιμάνι.

Πληρώνουν για κάθε διέλευση τους 1 ευρώ και 10 λεπτά. Σας φέρνω ένα παράδειγμα. Αν στο λιμάνι υπάρχουν τρία πλοία μπορεί να αφιχθούν περισσότερα από 100 φορτηγά! Την ημέρα. Να έχετε κατά νου ότι ένα από αυτά τα φορτηγά μπορεί να χρειαστεί να κάνει και δύο δρομολόγια.

Άρα χρειάζεται ποσό 2 ευρώ και 20 λεπτά στο μπες- βγες. Μπορεί και περισσότερα χρήματα, στα περισσότερα δρομολόγια. Εμείς σαν σωματείο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με εκπρόσωπο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην εκδήλωση για την υπό παραχώρηση του νέου λιμανιού που έγινε στην Καβάλα (αρχές Σεπτέμβρη).

Θέσαμε υπόψη του το πρόβλημα. Το πόσο τους επηρεάσαμε και θα κάνουν κάτι, αυτό δεν το γνωρίζω. Κατά την άποψη μου, κι αυτή είναι η άποψη μου, όταν αποφασίζονταν τα σημεία των διοδίων έπρεπε να αντιδράσουν οι τοπικοί φορείς. Να τα ζητήσουν να είναι πριν το Νέστο. Σε μια ευθεία που υπάρχει.

Γιατί σήμερα και το σημείο που είναι τα διόδια δεν είναι σωστό. Τα φορτηγά κατεβαίνουν την κατηφόρα φορτωμένα… Είναι σημείο να μπορούν να φρενάρουν ενώ έχουν πάνω τους τόνους; Για μας τους λιμενεργάτες να σας πω ότι κάποιοι συνάδελφοι που μένουν εκτός Καβάλας και χρησιμοποιούν την Εγνατία, αυτοί πληρώνουν.

Οι υπόλοιποι χρησιμοποιούμε τον άλλο δρόμο. Όχι την Εγνατία. Είναι δυνατόν να πληρώνουμε διόδια ενώ πηγαίνουμε στη δουλειά μας; Στη συζήτηση με τον εκπρόσωπο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρότεινα τουλάχιστον τα φορτηγά που έχουν φορτία για το λιμάνι, να δείχνουν το δελτίο αποστολής και να υπάρχει ένα ελάχιστο ποσό πληρωμής. Μηδαμινό.

Υπάρχει και το άλλο πρόβλημα. Στην περίπτωση που στο λιμάνι υπάρχουν τρία πλοία πρέπει να μπουν στο λιμάνι 100 φορτηγά. Αν δεν έχουν το σύστημα της ελεύθερης προ πληρωμένης διέλευσης; Θα σταματούν στα διόδια και θα γίνεται ουρά; Όχι μόνο ουρά αλλά κυκλοφοριακή συμφόρηση».

Θόδωρος Μουριάδης (Δήμαρχος): «Μετά το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για τα νέα διόδια θα κάνουμε το επόμενο βήμα. Να επικοινωνήσουμε πάλι με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Το θέμα είναι δικό του και όχι της Εγνατίας Οδού.

Σε αυτό το θέμα κινούνται και οι βουλευτές που όπως ξέρω ασχολούνται. Θα δούμε εντός των προσεχών ημερών. Αν και είμαι απαισιόδοξος ότι δεν μπορούν να γίνουν και πολλά πράγματα. Μακάρι να γίνει. Γίνεται μια προσπάθεια και από το Δήμο και από τους βουλευτές και στο επόμενο διάστημα θα ξέρουμε τι μπορεί να γίνει».

Διαβάστε επίσης