• 24 Απριλίου 2024,

Δηλώσεις Σωτήρη Λαζαρίδη για το σιδηρόδρομο και τα Τενάγη των Φιλίππων

 Δηλώσεις Σωτήρη Λαζαρίδη για το σιδηρόδρομο και τα Τενάγη των Φιλίππων

Ο Σωτήρης Λαζαρίδης μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής χθες. Κυρίως ως μέλος της διοικούσας του ΤΕΕ ΑΜ και λιγότερο ως δημοτικός σύμβουλος. Σχολίασε το υπό μελέτη έργο των Τεναγών, με το προτεινόμενο έργο του οποίου είναι αντίθετος, και το επίσης υπό μελέτη έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας

Η συνέντευξη

Ερ: Μιλήστε μας για την ταλαιπωρία των Καβαλιωτών στον κόμβο του Αγίου Ανδρέα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Απ: Ειδικά τα Σαββατοκύριακα μετά τις 7 το απόγευμα γίνεται το έλα να δεις.  Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ήδη υπάρχει πρόβλημα στο Παληό όπου έχουν γίνει δυο τρεις συγκεντρώσεις των κατοίκων στις οποίες  παραβρέθηκα και εγώ, για τα ατυχήματα τα συνεχή που γίνονται.  Είχα μια συνομιλία με το Δήμαρχο. Του είπα ότι κάποιοι γόρδιοι δεσμοί πρέπει να λύνονται.

Ερ: Σε αυτό το πρόβλημα έχει λόγο και ρόλο να παίξει ο Δήμος Καβάλας;

Απ: Μαζί με το Δήμο Παγγαίου, φυσικά. Επειδή το σημείο είναι στα όρια των δύο Δήμων. Κυρίως όμως βλάπτει το Δήμο Καβάλας, τους κατοίκους του Παληού, γενικά τους λουόμενους που όλοι πάνε στην παραλιακή Εγνατία να κάνουν τα μπάνια τους και επιστρέφουν μετά τις ώρες αιχμής το Σάββατο και την Κυριακή. Αυτό που είπε ο κ. Πασχαλίδης ότι το έργο τελειώνει στις 15 του μήνα, δε νομίζω, θα το «παίξω» άπιστος Θωμάς.  Δεν ξέρω αν ως τότε οι οικοδομικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί έτσι ώστε να ανοίξει με ασφάλεια ο δρόμος.

Ερ: Έχετε να μας πείτε κάτι για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Καβάλας;

Απ: Σήμερα(χθες) εμείς έχουμε διοικούσα επιτροπή με τηλεδιάσκεψη και το έχουμε βάλει ως πρώτο θέμα. Θα καταρτιστεί μια ομάδα εργασίας η οποία θα ασχοληθεί με αυτό το θέμα.  Κάποιες απόψεις εξέφρασε ήδη ο πρόεδρος του ΤΕΕΕ, ο κ. Απόστολος Παυλίδης την προηγούμενη εβδομάδα. Κάπου εκεί θα κινηθούμε. Νομίζω ότι περισσότερα πράγματα θα πούμε τις επόμενες μέρες με την ενασχόληση της ομάδας εργασίας.  Είναι ένα έργο το οποίο  δεν βλάπτει. Ούτε πρέπει να χαθεί και αυτή η μεγάλη ευκαιρία.

Ερ:  Η ομάδα εργασίας που έκανε το τμήμα για τα Τενάγη των Φιλίππων και το μεγάλο έργο, δεν έχει πολλές συνεδριάσεις τελευταία. Ξέρετε κάτι;

Απ: Έχουν κάνει δυο συνεδριάσεις μέχρι τώρα. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Είναι επίσης σήμερα(χθες) θέμα της διοικούσας επιτροπής για να ενημερωθούμε. Εχει προκύψει μια ειδική οικολογική αξιολόγηση. Μια νέα μελέτη. Η κατακτική ημερομηνία υποβολής της μελέτης ήταν ο Σεπτέμβριος του 2020 αλλά αυτό έχει πάρει μια παράταση. Επομένως υπάρχει ο χρόνος αντίδρασης της φημολογούμενης λύσης.  Ακούγονται ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις οι οποίες θα τεθούν στη διαβούλευση. Είναι ένα θέμα το οποίο έθεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, δεν περίμενα να πάρω απάντηση από το Δήμαρχο. Απλώς το έθεσα ως εναρκτήριο λάκτισμα για να ασχοληθούμε. Εχει πολύ ψωμί ακόμη η δουλειά και πρέπει να έχουμε τεντωμένα τα αυτιά μας και τα μάτια μας.

Ερ: Πρέπει να γίνει κάτι παραπάνω απ` αυτό που έγινε τώρα.

 Απ: Ναι, για να μην μας προλάβουν οι εξελίξεις. Εχουμε αυτό το κουσούρι εμείς ως Καβαλιώτες, ως Δημότες, ως κάτοικοι του νομού Καβάλας, να ακολουθούμε τις εξελίξεις.  Η αλήθεια είναι αυτή.  Κάποια μεγάλα έργα είτε έρχονται  και  δεν μας αρέσουν, είτε δεν έρχονται καθόλου. Υπάρχει μια δυστοκία. Γενικά μια μη αντιστοιχία μεταξύ αυτών που θέλει ο κόσμος  με αυτών  που πρεσβεύει και θέλει η κεντρική διοίκηση.

Ερ: Η κυβέρνηση φαίνεται ότι το προχωράει το έργο του σιδηροδρόμου, κυκλοφόρησε ένα draft κυβερνητικό όπου πρωτεύοντα ρόλο παίζει ο ανατολικός κλάδος της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έχει πρόθεση να το βάλει στο ΕΣΠΑ. Ποια είναι η γνώμη σας για το έργο απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας;

 Απ: Δεν πρέπει να πάμε από την αρχή, διεκδικείς κάποια πράγματα.  Πρέπει να γίνει αυτή η σιδηροδρομική σύνδεση (Θεσσαλονίκη- Καβάλα) αλλά να απαιτήσουμε παράλληλα οπωσδήποτε να γίνει η λεγόμενη διχάλα.  Η δίοδος, η διέξοδος του λιμανιού της Καβάλας με την άλλη πλευρά. Αυτό πρέπει να γίνει τώρα. Αν δεν γίνει τώρα δε θα γίνει ποτέ.  Είναι ένα έργο ειδικά η σύνδεση Τοξότες-  Λιμάνι Καβάλας που συζητιέται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Τη μια εντασσόταν στα Ευρωπαϊκά προγράμματα, τη μια έβγαινε, τη μια πήγαινε στο πρόγραμμα δημοσίων  επενδύσεων. Κάποια στιγμή αφέθηκε εντελώς. Απογοητεύτηκαν όλοι γιατί δεν μπορούσε να μπει σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα, έπρεπε να μπει σε πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Τώρα ξανά έρχεται και δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία. Πρέπει να γίνει πάση θυσία το έργο.  Πρέπει να είμαστε της άποψης κάλιο πέντε στο χέρι, παρά δέκα και καρτέρι.

 

Διαβάστε επίσης