Γραπτές Σχολικές Εξετάσεις μετά από 2 χρόνια: Οι προκλήσεις και τα νέα χαρακτηριστικά τους

 Γραπτές Σχολικές Εξετάσεις μετά από 2 χρόνια: Οι προκλήσεις και τα νέα χαρακτηριστικά τους

Καλώς εχόντων των πραγμάτων οι μαθητές των Λυκείων και Γυμνασίων θα κληθούν στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, μετά από 2 χρόνια επιβεβλημένης αποχής, να συμμετάσχουν στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις τους.

Τα γραπτώς εξεταζόμενα ανά τάξη μαθήματα είναι τα παρακάτω:

 Γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο & ΕΠΑ.Λ
 Γυμνάσιο
(Α’, Β’ και Γ’)
Α’ Λυκείου/ΕΠΑ.ΛΒ’ Λυκείου/ΕΠΑ.ΛΓ’ Λυκείου/ΕΠΑ.Λ
1Νεοελ.
Γλώσσα & Λογ/νία
Νεοελ. Γλώσσα &
Ν. Ελ. Λογοτεχνία
Νεοελ. Γλώσσα &
Ν. Ελ. Λογοτεχνία
Νεοελ. Γλώσσα&
Ν.Ελ. Λογοτεχνία
Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ
Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛΝέα Ελληνικά ΕΠΑΛ
2Αρχαία Ελ.Γλώσσα & ΓραμματείαΙστορίαΆλγεβραΜαθηματικά και Στοιχ. Στατιστικής(3) ή Ιστορία (4)
Άλγεβρα ΕΠΑΛ
3ΙστορίαΆλγεβρα

 

Γεωμετρία1οΜάθημα ΟΠ
1οΜαθ. Ειδικ. ΕΠΑΛ
4Μαθηματικά 

Γεωμετρία

 

1οΜάθημα Ομάδας Προσ/μού (ΟΠ) (1)2οΜάθημα ΟΠ
2οΜαθ. Ειδικ. ΕΠΑΛ
1ο Μαθ. Τομέα ΕΠΑΛ
5ΦυσικήΦυσική

 

2οΜάθημα ΟΠ (2)3οΜάθημα ΟΠ
2ο Μαθ. ΤΟΜΕΑΕΠΑΛ3οΜαθ. Ειδικ. ΕΠΑΛ
6ΒιολογίαΧημείαΙστορία4οΜαθ. Ειδικ. ΕΠΑΛ

για ορισμένες ειδικότητες

3ο Μαθ. ΤΟΜΕΑ ΕΠΑΛ
7ΑγγλικάΑγγλικάΒιολογία 
Φυσική ΕΠΑΛ
8 Αρχαία Ελ. Γλώσσα  & Γραμματεία

(όχι στα ΕΠΑΛ)

Αγγλικά

(όχι στα ΕΠΑΛ)

 
  • Αρχαία για την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών / Μαθηματικά για την ΟΠ Θετικών Σπουδών
  • Λατινικά για την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών / Φυσική για την ΟΠ Θετικών Σπουδών
  • Μόνο για τους μαθητές της ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών
  • Για όλους τους μαθητές, πλην αυτών της ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών

 

Οργάνωση και μεθοδική προετοιμασία

Η συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις μετά από 2 χρόνια αποχής συνιστά από μόνη της μια ξεχωριστή πρόκληση για όλους τους μαθητές που, λόγω αναστάτωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας τα δύο τελευταία χρόνια, έχουν μια κεκτημένη αδράνεια και συσσωρευμένα εκπαιδευτικά κενά. Απαιτείται λοιπόν, από μέρους τους, μια μεθοδική οργάνωση της περιόδου που απομένει καθώς η ύλη των μαθημάτων είναι εκτεταμένη και δεν καλύπτεται με αποσπασματική δουλειά της τελευταίας στιγμής.

 

Η τράπεζα θεμάτων

Νέο χαρακτηριστικό των εξετάσεων στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο είναι η διεξαγωγή τους στην Α’ και Β’ τάξη (και από του χρόνου και στη Γ’) μέσω της πολυσυζητημένης Τράπεζας Θεμάτων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι τα μισά θέματα των εξετάσεων δεν τα εισηγείται ο διδάσκων καθηγητής, αλλά προκύπτουν μέσω κλήρωσης από μια «δεξαμενή» θεμάτων, δημόσια προσβάσιμης. Σκοπός της τράπεζας είναι να αντικειμενοποιήσει (όσο αυτό είναι εφικτό) τη διαδικασία και να εξασφαλίσει ότι θα καλυφθεί όλη η διδακτέα ύλη, που ταυτίζεται πλέον με την εξεταστέα.

Η άποψή μας είναι ότι η ιδέα εφαρμογής της Τράπεζας  Θεμάτων κινείται, κατ’ αρχήν, προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται προσεκτικότερη διαχείρισή της, καθώς σε πολλά μαθήματα τα αναρτημένα θέματα εμφανίζουν μεγάλες ανισότητες ως προς το βαθμό δυσκολίας τους(υπονομεύοντας έτσι το στόχο της αντικειμενοποίησης), ενώ υπάρχουν και ζητήματα σχετικά με τη σαφήνεια και σε κάποιες περιπτώσεις την επιστημονική τους ορθότητα.

 

Συμπερασματικά

Συνήθως την Άνοιξη παρατηρείται μια γενικότερη χαλάρωση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επειδή όμως τη φετινή χρονιά επανέρχεται η εξεταστική κανονικότητα, οι μαθητές δεν πρέπει να παρασυρθούν, αλλά αντίθετα να οργανώσουν συστηματικά την πορεία τους μέχρι τις εξετάσεις.Ο χρόνος, στην παρούσα φάση, είναι με το μέρος τους και θα ήταν σκόπιμο να χρησιμοποιηθεί παραγωγικά.

 

Αργύρης Μυστακίδης

Εκπαιδευτικός Φροντιστής

Φροντιστήριο Πυρήνας

Διαβάστε επίσης