Η αναμενόμενη κριτική επί των όρων επαναλειτουργίας των σχολείων

 Η αναμενόμενη κριτική επί των όρων επαναλειτουργίας των σχολείων

Σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στην Καβάλα υπήρξε και συνεχίζεται ισχυρή κριτική επί της απόφασης επαναλειτουργίας των σχολείων από τη Δευτέρα.

Η κριτική δεν αφορά την επαναλειτουργία των σχολείων. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν άπαντες οι εμπλεκόμενοι. Έχει σχέση με τους όρους επαναλειτουργίας. Με τα λεγόμενα πρωτόκολλα.

Η ΕΛΜΕ Καβάλας και ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ήταν έτσι κι αλλιώς αντίθετοι στην κατάσταση που επικρατούσε καθώς θεωρούσε τα μέτρα λίγα. Ανεπαρκή. Πολύ περισσότερο τώρα, με την μετάλλαξη Όμικρον. Στην εφημερίδα μας μίλησε η Ειρήνη Ασβεστά, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας.

Είπε μεταξύ άλλων:

«Κριτική στους όρους επαναλειτουργίας των σχολείων τη Δευτέρα δεν κάνουν μόνο οι εκπαιδευτικοί. Κάνουν και οι γονείς. Θα μιλήσω λοιπόν και με τις δύο ιδιότητες. Ως εκπαιδευτικός και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Καβάλας και ως μητέρα μαθητή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς τα πρωτόκολλα που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας στην ουσία αύξησαν την ανασφάλεια, την οποία ήδη νοιώθουν οι γονείς σε σχέση με τη φοίτηση των παιδιών τους.

Ειδικά όταν υπάρχουν ανακοινώσεις σχετικές με την έξαρση της πανδημίας. Κάτι που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα συνεχιστεί ως περίπου το τέλος Ιανουαρίου. Το μόνο που ακούσαμε ήταν ουσιαστικά η αύξηση των self τεστ. Από δύο σε τρία και μόνο για την πρώτη εβδομάδα. Ένα τεστ που οι ίδιοι οι επιστήμονες λένε ότι πολλές φορές δεν ανιχνεύει την νόσο. Τη συγκεκριμένη μετάλλαξη. Παρά μόνο μετά από μέρες κι όταν ήδη το φορτίο θα είναι μεγάλο.

Δυστυχώς δεν ακούσαμε τίποτα για τη μάσκα αυξημένης προστασίας σε όλα τα παιδιά και εκπαιδευτικούς δωρεάν. Είναι απαραίτητη. Να σας πω επίσης ότι γονείς και εκπαιδευτικοί θέλουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση την παρωδία της τηλεκπαίδευσης. Την οποία βιώσαμε το προηγούμενο διάστημα και δημιούργησε όλα αυτά τα ζητήματα. Μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά στους μαθητές μας.

Θέλουμε σίγουρα ανοιχτά σχολεία. Ανοιχτά και ασφαλή. Αυτό προϋποθέτει πολύ συγκεκριμένους όρους. Τι θα γίνει ακριβώς με τους εκπαιδευτικούς που νοσούν ή θα νοσήσουν; Θα αντικατασταθούν; Πώς θα καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν; Αυτό δεν το αναφέρει κανένα πρωτόκολλο. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού. Δεν έγινε κουβέντα για τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα και παρά το ότι οι επιστήμονες μιλούν από την αρχή για την αραίωση.

Προφανώς το Υπουργείο επενδύει στο ότι μαθητές θα νοσούν, θα απουσιάζουν και θα λιγοστεύουν με αυτόν τον τρόπο ανά τμήμα. Δεν έγινε κουβέντα για το μόνιμο προσωπικό καθαριότητας που ζητάμε όλο αυτό το διάστημα, σε όλο το σχολικό ωράριο. Στα περισσότερα σχολεία το προσωπικό καθαριότητας είναι μειωμένου ωραρίου και δεν καλύπτουν όλο το σχολικό ωράριο. Δεν γίνεται κουβέντα για τις μαθητικές μετακινήσεις.

Γνωρίζω ότι υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που μεταφέρονται με τα δρομολόγια της γραμμής και όχι με ειδικά μαθητικά δρομολόγια. Ζητάμε επίσης δωρεάν τεστ- PCR και rapid- σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεν θα ήθελα να μπω στη διαδικασία των προβλέψεων. Δεν θα ήθελα να κάνω μια αρνητική πρόβλεψη. Ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά και θα διαψευστούν οι προβλέψεις για τον αριθμό των κρουσμάτων στα σχολεία. Δυστυχώς όμως αυτό που βλέπω είναι ότι δεν έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία από το Υπουργείο Παιδείας. Ακόμη και για το ενδεχόμενο να χρειαστεί τηλεκπαίδευση, το Υπουργείο δεν έκανε τίποτα για να μην επαναληφθούν τα περσινά προβλήματα».

(φωτογραφία αρχείου)

Διαβάστε επίσης