• 26 Απριλίου 2024,

Προσεχώς ήπιας κυκλοφορίας οι δρόμοι Ύδρας και Κριεζή στον Άγιο Νικόλαο

 Προσεχώς ήπιας κυκλοφορίας οι δρόμοι Ύδρας και Κριεζή στον Άγιο Νικόλαο

Ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Μιχαηλίδης μίλησε χθες στο ράδιο Πρωινή για τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Έκανε τον απαραίτητο απολογισμό. Δήλωσε ικανοποιημένος αφού όπως προβλέπει « … στο τέλος θα πετύχουμε (να πείσουμε τους πολίτες να κυκλοφορούν λιγότερο με το αυτοκίνητο τους). Όπως με τον ίδιο τρόπο το πέτυχαν πόλεις του εξωτερικού».

Από τις δηλώσεις του κ. Μιχαηλίδη μάθαμε ή θυμηθήκαμε τα εξής κυκλοφοριακά νέα και αλλαγές:

1) Το τμήμα της Αβέρωφ από Μ. Αλεξάνδρου έως Ομόνοια θα παραμείνει πεζόδρομος, όπως άλλωστε προβλέπει το επικείμενο έργο ανάπλασης της Πλατείας Καπνεργάτη και των γύρω δρόμων.

2) Μέσω του έργου στον Άγιο Νικόλαο (Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου) μετατρέπονται σε ήπιας κυκλοφορίας οι οδοί Ύδρας (φωτογραφία) και Κριεζή. Με λίγα λόγια θα βρεθούν σε μια κατάσταση ήπιας πεζοδρόμησης. Το έργο αυτό δεν είναι άμεσο αφού δεν έχει καν δημοπρατηθεί.

3) Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας δόθηκαν δωρεάν 175 εισιτήρια σε οδηγούς αυτοκινήτων επειδή αυτοί στάθμευσαν στην Καλαμίτσα και στην περιοχή του «Ανθή Καραγιάννη» και κατέβηκαν στο κέντρο με τα αστικά λεωφορεία.

4) Ο κυκλικός κόμβος στη Νεάπολη (ΔΕΠΟΣ) παραμένει μέχρι να κατασκευαστεί ένας κανονικός κυκλικός κόμβος.

Για τις αντιδράσεις που υπήρξαν ή συνεχίζονται ο κ. Μιχαηλίδης είπε μεταξύ άλλων: «Σε κάθε κυκλοφοριακή αλλαγή είναι λογικό, είναι αναμενόμενο να υπάρχει μια αντίδραση. Οι αλλαγές αυτές άλλωστε αφορούν κάποιες κυκλοφοριακές συνήθειες μας πολλών προηγούμενων ετών. Κάποιες όμως από αυτές πρέπει να αλλάξουν».

Τι είπε ο Γιώργος Μιχαηλίδης

«Με αφορμή την ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) του Δήμου Καβάλας, σχεδιάστηκαν από τις υπηρεσίες μας και υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με πολυάριθμους φορείς στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας μια σειρά από δράσεις που στοχεύουν στην προώθηση της Βιώσιμης Κινητικότητας και οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν από το Πράσινο Ταμείο.

Οργανώθηκαν δράσεις σε οδούς των οποίων η κυκλοφοριακή κατάσταση προβλέπεται να αλλάξει από τα έργα που υλοποιούνται στο Δήμο Καβάλας (Αβέρωφ, Ύδρας, Κριεζή), καθώς και παρεμβάσεις που προβλέπονται μέσα στο ΣΒΑΚ (κυκλικός κόμβος στην περιοχή της Νεάπολης, σχολική διαδρομή στο 10ο Δημοτικό).

Επιπλέον, διοργανώθηκε ένας διαγωνισμός βαδίσματος μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και μία ποδηλατική διαδρομή που συνδυάστηκε με ένα σεμινάριο από την ομάδα ποδηλασίας του ΑΟΚ. Δόθηκαν σεμινάρια σε παιδιά πάνω στον ΚΟΚ από την Τροχαία, διατέθηκαν κοινόχρηστα ποδήλατα στους Φιλίππους, ενώ ξεναγήθηκαν γκρουπ τουριστών στην Παλιά Πόλη χρησιμοποιώντας το τραινάκι.

Τέλος, δόθηκαν δωρεάν εισητήρια του αστικού ΚΤΕΛ σε άτομα που στάθμευαν στην Καλαμίτσα και το Ασημακοπούλου και κατευθύνονταν στο κέντρο, οι οποίοι απολάμβαναν επιπλέον 20% έκπτωση στα εμπορικά μαγαζιά που συμμετείχαν.

Το γεγονός ότι συνεργάστηκε ένας πολύ μεγάλος αριθμός Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας (Τμήματα Ανάπτυξης και Προγραμματισμού, Καθαριότητας, Πρασίνου, Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας, Οδών, Κτηρίων και Κοινοχρήστων Χώρων, Δημοτική Αστυνομία) μαζί με πολυάριθμους φορείς (Λιμεναρχείο, ΟΛΚ, Τροχαία, Ιερά Μητρόπολη ΦΝΘ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών, Α’ βαθμια και Β’ βαθμια Εκπαίδευση, Τμήμα Ποδηλασίας ΑΟΚ, Εμπορικός Σύλλογος), καθώς και η συμμετοχή του κόσμου στην πλειοψηφία των δράσεων, μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον.

Τέλος, ιδιαίτερα θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κριτική Επιτροπή του Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφιάς «Η πόλη μου χωρίς αυτοκίνητο» (Λία Καραμανλή, Λόης Ανθάκης, Κλάρα Φαντίνι), την Ειδική Σύμβουλο του Δημάρχου Σαμουρκασίδου Έλενα καθώς και τους χορηγούς των δράσεων».

Διαβάστε επίσης