• 25 Απριλίου 2024,

Στο ΕΣΠΑ εντάσσεται η σιδηροδρομική Εγνατία!

 Στο ΕΣΠΑ εντάσσεται η σιδηροδρομική Εγνατία!

 

Πριν από λίγες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας από το δημοσιογράφο Κώστα Τσαούση, ένα πρώτο κυβερνητικό draft για τη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2021-2027 στην ουσία δηλαδή ένα σχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ.

Από το κείμενο των 120 και πλέον σελίδων γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και ιδιαίτερα στην σιδηροδρομική Εγνατία και συγκεκριμένα στη νέα χάραξη Θεσσαλονίκης – Καβάλας που την ονομάζει «ανατολικός κλάδος σιδηροδρομικής Εγνατίας».

Στο draft αναφέρεται συγκεκριμένα

  •  «Το συνολικό ενεργό μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ανέρχεται σε 2.240 χλμ. (μετρική και κανονικού εύρους γραμμή) εκ των οποίων τα 1.816 χλμ. ανήκουν στο Κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο και κατατάσσει τη χώρα στη 19η θέση της ΕΕ28».
  • «Από το συνολικό δίκτυο, έχουν ηλεκτροδοτηθεί τα 525.731,4 χλμ. (32,65%), στοιχείο που κατατάσσει τη χώρα στην 21η θέση στην ΕΕ28».

«Παρ’ όλες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει με σημαντικά κονδύλια της ΕΕ που υπερβαίνουν τα 3 δισ. ευρώ την τελευταία 20ετία, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παρουσιάζει ακόμη ελλείψεις».

 

Σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων

«Μέχρι το τέλος της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Αθήνα (ΣΚΑ) – Θεσσαλονίκη, Αθήνα (ΣΚΑ) – Ρίο και η κυκλοφορία στον κλάδο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήμα των τροφοδοτικών κλάδων του. Θα έχουν επιτευχθεί επίσης ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση των υπηρεσιών του συστήματος μεταφορών με την εφαρμογή σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων έλξης, διαχείρισης και ασφάλειας της κυκλοφορίας (ηλεκτροκίνηση, ERTMS – ETCS) κατά μήκος του κύριου σιδηροδρομικού άξονα. (…)

Θα έχουν ολοκληρωθεί επίσης τοπικές βελτιώσεις επί του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π, όπου αυτές κρίθηκαν αναγκαίες για τη λειτουργία του άξονα. Ωστόσο, δεν θα ολοκληρωθεί η κυκλοφορία στο τμήμα Αθήνα – Πάτρα και συγκεκριμένα στο Ροδοδάφνη – Ρίο και Ρίο – Πάτρα, καθώς και η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον Προμαχώνα, ενώ ελλείψεις καταγράφονται στον ανατολικό κλάδο της σιδηροδρομικής ΕΓΝΑΤΙΑΣ που αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Στο draft αναφέρονται ως επενδύσεις υψηλής προτεραιότητας όσες αφορούν την:

  • Ολοκλήρωση των παρεμβάσεων υποδομών και σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π.
  • Υλοποίηση σημαντικών υποδομών και σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων στον ανατολικό κλάδο της σιδηροδρομικής Εγνατίας.
  • Ενίσχυση της πολυτροπικότητας, με περαιτέρω συνδέσεις με λιμένες, αεροδρόμια, ΒΙ.ΠΕ.
  • Αναβάθμιση και βελτίωση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Ανανέωση τροχαίου υλικού σιδηροδρόμων.

Όπως γίνεται λοιπόν φανερό ένα όνειρο πολλών δεκαετιών για την Καβάλα, η σύνδεση δηλαδή με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, παίρνει σάρκα και οστά μετά μάλιστα και από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, λεπτομέρειες της οποίας δημοσίευσε προ μηνός η Πρωινή.

Διαβάστε επίσης