• 25 Απριλίου 2024,

Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου: Εταιρίες του νησιού μεταφέρουν φέρι μποτ στη γραμμή της Σαλαμίνας

 Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου: Εταιρίες του νησιού μεταφέρουν φέρι μποτ στη γραμμή της Σαλαμίνας

Με ανακοίνωση της η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Θάσου κάνει γνωστό ότι από το Φθινόπωρο τα φέρι μποτ της περιοχής λιγοστεύουν. Δύο τοπικές εταιρίες, γράφει η ανακοίνωση, έκαναν κοινοπραξία για να διεκδικήσουν δρομολόγια στη Σαλαμίνα! Η ανακοίνωση σημειώνει:

Ακόμη δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την προηγούμενη παρέμβασή μας , ως αναφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού  και οι εξελίξεις έρχονται να επιβεβαιώσουν την θέση μας ως Λαϊκή Συσπείρωση ότι: το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων με την ηπειρωτική χώρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν μπορεί να αφήνονται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών, για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών ώστε να αυξάνουν τα θησαυροφυλάκια τους και να υπονομεύεται το δικαίωμα των κατοίκων του νησιού για φθηνές , ασφαλείς,  τακτικές  θαλάσσιες συγκοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) δημιουργώντας κοινοπραξία αποφάσισαν να αποσύρουν 6 πλοία (3 από κάθε εταιρία) τον ερχόμενο Νοέμβρη και τα δρομολογήσουν στην περιοχή της Σαλαμίνας, ως αντίδραση στον ερχομό νέων εταιριών στην καλοκαιρινή περίοδο.

Αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή του Πρίνου, να υποβαθμιστεί η γραμμή της Κεραμωτής, να κινδυνεύουν  να βρεθούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες ή στην «καλύτερη» να μεταναστεύσουν αφήνοντας οικογένειες και σπίτια προκειμένου να έχουν μεροκάματο τον επόμενο χειμώνα. Κατέρρευσε σαν «χάρτινος πύργος» το ιδεολόγημα που καλλιέργησαν μέχρι σήμερα όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις και οι άνθρωποί τους στην Τοπική Διοίκηση, ότι η ένταση του ανταγωνισμού, η αύξηση του αριθμού των εταιριών θα λύσουν τα προβλήματα των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας, του θεσμικού πλαισίου έκτρωμα του 2001, που ψήφισε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, που απελευθέρωσε την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούν  τα πλοία τους όποτε , όπως και όπου θέλουν.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που με την πολιτική της δίνει «αέρα στα πανιά» των εφοπλιστών,  διατηρώντας και ενισχύοντας  όλους τους νόμους των προηγούμενων,  των δεκάδων φοροαπαλλαγών, την διάθεση αφορολόγητου καυσίμου, την κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων κλπ.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι ανάγκη κάθε σωματείο, σύλλογος, μαζικός φορέας του νησιού να αντιδράσει στην προκλητική και αδιάλλακτη στάση των εταιριών και της κυβέρνησης που υπονομεύουν ακόμη παραπέρα την εξυπηρέτηση του νησιού και πετούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες.

Με τον αγώνα μας να απαιτήσουμε:

  • Ασφαλείς , τακτικές, φθηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, 365 μέρες το χρόνο και στις 2 γραμμές, με βάση τις ανάγκες του λαού του νησιού και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.
  • Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να «δένουν» τα πλοία σε άλλα λιμάνια, που έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και την διανυκτέρευση μέσα στα πλοία.
  • Η άδεια έκδοσης δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια, υποχρεωτικά να καλύπτουν και στις 2 γραμμές. Υποχρεωτικά κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια από άλλο πλοίο της εταιρίας και αν δεν υπάρχει υποχρεωτικά να καλύπτονται από τις άλλες εταιρίες κυκλικά- εναλλακτικά. Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείτε  στις 2 γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφορά ασθενή κυκλικά- εναλλακτικά. Το Σωματείο των ναυτεργατών να έχει ουσιαστικό λόγο στον προγραμματισμό των δρομολογίων.
  • Να μην χαθεί καμία θέση εργασίας, κανένας άνεργος ναυτεργάτης. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες. Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους τους ναυτεργάτες, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών, με κατοχυρωμένα μισθολογικά-εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΘΑΣΟΥ

Διαβάστε επίσης