Πριν ή μετά το Πάσχα ο διαγωνισμός για το νέο λιμάνι;

 Πριν ή μετά το Πάσχα ο διαγωνισμός για το νέο λιμάνι;

Αθηναϊκή ιστοσελίδα ανήρτησε χθες κείμενο προσδιορίζοντας για την περίοδο μετά το Πάσχα την πραγματοποίηση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση, μέσω της διαδικασίας υποπαραχωρήσεων, του καβαλιώτικου λιμανιού Φίλιππος Β’. Οι πληροφορίες της ιστοσελίδας προέρχονται μάλλον από το ΤΑΙΠΕΔ και αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα θα αρχίσει ο διαγωνισμός, ταυτόχρονα για τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.

Στη συγκεκριμένη ανάρτηση, για πρώτη φορά μετά από καιρό, αναφέρεται ότι θα διεξαχθούν δύο διαφορετικοί διαγωνισμοί, αφού στις αρχές του έτους υπήρξε και το σενάριο ενός κοινού διαγωνισμού και για τα δύο λιμάνια. Άλλες πληροφορίες δεν επιβεβαιώνουν τη συγκεκριμένη ανάρτηση, καθώς δεν αποκλείεται το ΤΑΙΠΕΔ να βιαστεί ώστε να προλάβει το Πάσχα για το διαγωνισμό που έχει έτσι κι αλλιώς ετοιμάσει. Σύμφωνα με την πρόσφατα ψηφισμένη νομοθεσία πριν βγει ο διαγωνισμός στον αέρα η διακήρυξή του θα αποσταλεί στον ΟΛΚ, προκειμένου να συζητηθεί και να εγκριθεί από το διοικητικό του συμβούλιο.

Οι προερχόμενες από την Αθήνα δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα κινηθεί έτσι ώστε να ικανοποιήσει το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών που φέρονται να έχουν δηλώσει την πρόθεση συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και για τα δύο λιμάνια, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Η σχετική χθεσινή ανάρτηση είναι η ακόλουθη:

Για μετά το Πάσχα προγραμματίζονται οι πρώτοι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά λιμάνια που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ. Δεν αποκλείεται βέβαια ο προγραμματισμός αυτός να μην ακολουθηθεί, καθώς το 2019 είναι μια εκλογική χρονιά, κάτι το οποίο παραδοσιακά σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στις διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε γραμμή προτεραιότητας από το Ταμείο έχουν μπει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Οι δύο διαγωνισμοί θα «τρέξουν» παράλληλα, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους επενδυτές να συμμετάσχουν και στους δύο, αν αυτό επιθυμούν.

Ειδικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που υπολειτουργεί, καθώς έχει μόλις επτά άτομα προσωπικό, συγκεντρώνει ήδη όπως φαίνεται από δημόσιες δηλώσεις αμερικανικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή αναμένεται να εξελιχθεί σε ενεργειακό κόμβο, καθώς εκεί θα αναπτυχθεί το έργο του πλωτού σταθμού υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για τη διεύρυνση των πηγών φυσικού αερίου της χώρας και την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού. Ρόλο στα ενεργειακά μπορεί να παίξει και το λιμάνι της Καβάλας, καθώς στις προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ είναι να αξιοποιήσει το σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου της Νοτίου Καβάλας ως υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (UGS).

(Πηγή Insider.gr)

Διαβάστε επίσης