1.”Ήμουν πολιτικός κρατούμενος 6 μηνών από τη Χούντα και έζησα τα έξι πρώτα χρόνια στην εξορία” δήλωνε με την πρέπουσα αιδημοσύνη του γνήσιου αντιστασιακού από το βήμα της Βουλής ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις 21 Ιουλίου του ’16.
Απολύτως εύστοχο το επαναλαμβανόμενο-δίκην κολλημένης βελόνας γραμμοφώνου – ερώτημά του.”
Γιατί γελάτε, κύριοι; “Πράγματι η απίθανη κοινολόγηση της αντιστασιακής του δράσης δεν ήταν για γέλια. Ήταν για κλάματα, καθώς εκστομιζόταν-χωρίς συναίσθηση των λεγομένων του – απ’τα χείλη ανθρώπου που έμελλε να χριστεί πρωθυπουργός.
2.”Μπήκα στον κόπο να μιλήσω με έναν ειδικό, κάτι που αμφιβάλλω αν έχετε κάνει εσείς ή ο πρωθυπουργός. Μου διηγήθηκε λοιπόν μια ιστορία για ένα παιδί που ζήτησε αλλαγή φύλου, γιατί ανέβηκε στον Υμηττό και του το είπε ένας εξωγήινος.”
Έτσι λύθηκε διά φθέγματος του Κυριάκου Μητσοτάκη από το βήμα της Βουλής την 10η Οκτωβρίου του ’17 το απ’ το 1959 εφτασφράγιστο μυστικό” εκεί ψηλά στον Υμηττό “του Μάνου Χατζιδάκι. Γιατί γελάτε, κύριοι; ”
Η κοινολόγηση του μυστικού δεν είναι για γέλια. Είναι για κλάματα θα συνέχιζε ο σημερινός πρωθυπουργός, αν είχε συναίσθηση των λεγομένων του.
3.”Ίσως ο Ρουσσώ και η έννοια της διάκρισης των εξουσιών να σας είναι κάπως ξένη, κύριε Τσίπρα. Ξέρετε ότι, όταν κάνετε τέτοιες αναφορές, δεν αρκεί να σας τις γράφει κάποιος λογογράφος. Πρέπει να τις καταλαβαίνετε κιόλας.” Μ’αυτόν τον τρόπο νουθέτησε τον Τσίπρα από το βήμα της Βουλής στις 19 Δεκεμβρίου του’ 17 ξαναγράφοντας την ιστορία του Διαφωτισμού…” Γιατί γελάτε, κύριοι; ”
Η βαθιά άγνοια της Ιστορίας δεν είναι για γέλια. Είναι για κλάματα θα συνέχιζε ο πρωθυπουργός, αν είχε συναίσθηση των λεγομένων του. Εδώ η πολιτική επιστήμη των “αρίστων” του Χάρβαρντ και του Κολάμπια
πετά λευκή πετσέτα.
Ήταν τότε που από το βήμα της Βουλής ειπώθηκε γι’αυτόν:”Δεν έφταιγεν ο ίδιος, τόσος ήτανε”, αποδίδοντας με το στίχο του Μανόλη Αναγνωστάκη το δραματικό έλλειμμα αυτογνωσίας, σοβαρότητας και γείωσης με την κοινωνική και ιστορική πραγματικότητα.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο μύλο της πολιτικής. Τα μιντιακά και “επιχειρηματικά” κέντρα και παράκεντρα εξουσίας ρετουσάροντας το πολιτικό του πορτρέτο, μάς τον παρουσίασαν με βιβλική μορφή Μωυσέως. Όμως τα μιντιακά και κάθε είδους ψιμύθια δεν μπορούν να κρύψουν την μέσα κι’έξω γύμνια του.
Με ποιο κοινωνικό άραγε ένδυμα να ντύσεις έναν πρωθυπουργό που, ενόσω μια πόλη μετρά εκατόμβες νεκρών από την πανδημία, αρνείται να ακούσει την αγωνία και την απόγνωση των μαχητών της πρώτης γραμμής, γιατρών και νoσηλευτών;
Αντ’ αυτού, για να γλυκάνει την πίκρα του, επισκέπτεται το περιώνυμο ζαχαροπλαστείο ποστάροντας με φόντο τα ιαματικά τσουρέκια του.
Με ποιο κοινωνικό ένδυμα να ντύσεις έναν πρωθυπουργό που, ενόσω επιβάλλει διά προστίμου στους πολίτες την ευλαβική τήρηση των μέτρων προστασίας από τον αόρατο εχθρό, την ίδια στιγμή επιλέγει “για να ξεσκάσει, αδελφέ, μετά από τόση κούραση” την έξοδο για αναψυχή μετά της Αμαζόνας του με mountain bike και μηχανή enduro στην Πάρνηθα και ουχί στο Σινά, για να λάβει τις εντολές λύτρωσης από την πανδημία…
Είναι δυστύχημα για ένα λαό μέσα στην κοσμοχαλασιά να κυβερνιέται από ένα πρωθυπουργό που δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα.Τα τσουρέκια και η Πάρνηθα είναι δείγμα της αδυναμίας του να συναισθανθεί, πολύ δε περισσότερο να επωμιστεί το βάρος της κοινωνικής του ευθύνης.
Η κραυγαλέα αδυναμία του είναι πλέον αδύνατο να αποκρυβεί, παρά τις απέλπιδες προσπάθειες των βαστάζων του. Όσοι βοήθησαν στην ανάρρηση του Μητσοτάκη στην εξουσία έχουν αρχίσει να χάνουν την υπομονή τους με την αλλοπρόσαλλη πολιτική του ανίκανου και ανεκδιήγητου πρωθυπουργού.
Το ακριβοπληρωμένο λιβάνι των ΜΜΕ δυστυχώς τελειώνει γι’αυτόν. Τώρα αρχίζει ο Εξάψαλμος. Οι πρώτοι ψαλμοί, σε ήχο πλάγιο, ακούγονται από τους βαστάζους του, καθώς αντιλαμβάνονται ότι παρά την επικοινωνιακή πανοπλία ο βασιλιάς τους είναι γυμνός. Κοινώς τώρα αρχίζουν τα όργανα…
Δ.Εμμανουηλίδης
πρ. βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν.Καβάλας