• 7 Οκτωβρίου 2022,

Ο Παναγιώτης Φώτου γράφει για το λάθος που του προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία από τη ΔΕΗ

 Ο Παναγιώτης Φώτου γράφει για το λάθος που του προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία από τη ΔΕΗ

Η ΔΕΗ όπως είναι γνωστό έχει ιδιωτικοποιηθεί και ανέλαβαν την διαχείρισή της εξειδικευμένοι νέοι υπάλληλοι να την ορθοποδήσουν και να την αναγεννήσουν.

Αρνητικό παράδειγμα το δικό μου πάθημα. Επειδή εξοφλώ τον Λογαριασμό μου μέσα από το Internet Banking πλήρωσα την οφειλή μου με τον τρόπο αυτό μέσα στο χρονικό όριο που έπρεπε να πληρωθεί. Έκανα όμως μια αβλεψία στον Κωδικό πληρωμής και τα χρήματα μου πιστώθηκαν σε άλλον λογαριασμό.

Επικοινώνησα αμέσως με την Ομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών της ΔΕΗ. Μου απάντησαν ταχύτατα και την επόμενη ημέρα πήρα e-mail από την παραπάνω υπηρεσία ότι εντοπίστηκε το λάθος και να περιμένω τη διόρθωση στον επόμενο λογαριασμό. Χάρηκα ειλικρινά για την απρόσμενα γρήγορη τακτοποίηση ενός προβλήματος γιατί δεν είμαστε συνηθισμένοι στην Πατρίδα μας να απολαμβάνουμε τέτοια ποιότητα υπηρεσίας.

Αντί όμως να μου σταλεί ο διορθωμένος λογαριασμός, απροσδόκητα και απροειδοποίητα μου έκοψαν την παροχή του ηλεκτρικού την 08-08-22 στις 09.00 περίπου το πρωί για οφειλή. Στις 10.00 της ίδιας ημέρας πήγα στα γραφεία της ΔΕΗ εν μέσω καύσωνα φορτωμένος με όλα τα αντίγραφα που αποδείκνυαν το άδικο της διακοπής.

Ένας ευγενικός υπάλληλος είδε το δίκαιο μου και πήγε στην προϊσταμένη του. Αυτή ήταν σε άλλο γραφείο αλλά είχε οπτική επαφή με την θέση που βρισκόμουν. Έσκυψε, με είδε καταϊδρωμένο και ταλαιπωρημένο, και κάτι είπε στον υπάλληλο που με εξυπηρετούσε. Αυτός ήρθε και μου είπε χαρούμενος. Η Προϊσταμένη μου είπε να σας κάνουμε το λογαριασμό σε οκτώ δόσεις.

Το πρόβλημά μου δεν είναι οι δόσεις και δεν ήρθα εδώ για να μου κάνετε τον λογαριασμό σε δόσεις, το πρόβλημα είναι ότι με κόψατε δίχως λόγο την παροχή ρεύματος και ζητώ να με συνδέσετε το συντομότερο, κυρίως για λόγους υγείας. Η απάντηση του υπαλλήλου ήταν, μετά που θα πληρώσετε τη δόση (έπρεπε να πληρώσω και δέχτηκα να γίνει σε τρεις δόσεις για να τελειώνω), από εμένα θα φύγει σε πέντε λεπτά η εντολή και πιστεύω σε μια ώρα να γίνει η σύνδεση.

Η σύνδεση του ρεύματος δεν έγινε σε μια ώρα αλλά δεν είχα ρεύμα από τις 09:00 το πρωί μέχρι τις τέσσερεις το απόγευμα. Το αποτέλεσμα οι προμήθειες σε τρόφιμα και φάρμακα ενός μήνα πετάχτηκαν. Δεν τέλειωσε όμως η περιπέτεια με τη ΔΕΗ εδώ.

Στην πρώτη του Σεπτέμβρη πλήρωσα κανονικά την επόμενη δόση του επίμαχου λογαριασμού δέκα μέρες πιο μπροστά από την λήξη της. Στις εννέα Σεπτεμβρίου έλαβα έναν πιστωτικό λογαριασμό -240€ και πίστεψα ότι ήταν ο εκκαθαριστικός που περίμενα.

Λάθος, στις 19 Σεπτεμβρίου στις 16.00 το απόγευμα με τηλεφώνησαν από μια Ιδιωτική εταιρεία εισπράξεως λογαριασμών και μου λέει η κοπελιά που μίλησε μαζί μου ότι έχει εκδοθεί ένας λογαριασμός στις 16 Αυγούστου 2022 και πρέπει να πληρωθεί μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου.

Όταν της είπα ότι εγώ κρατώ στα χέρια μου έναν πιστωτικό λογαριασμό και έχει εκδοθεί την ημερομηνία που μου λέει, επικράτησε σιωπή. Για λίγο άκουγα μόνο την αναπνοή της στη άλλη γραμμή του τηλεφώνου. Μετά από ικανό χρόνο απάντησε, εγώ δε  ξέρω κύριε, εγώ κρατώ στα χέρια μου έναν λογαριασμό χρεωστικό και πρέπει να πληρωθεί άμεσα, βρες τα με την ΔΕΗ και μου έκλεισε το τηλέφωνο.

Μπορεί κάποιος να δώσει μια εξήγηση σ αυτό το μπάχαλο; Η άποψή μου: Οι δυο Υπηρεσίες της ΔΕΗ των Δημοσίων Σχέσεων και των Οικονομικών δεν έχουν καμιά επαφή μαζί τους και τα Χρυσά Αγόρια που ανέλαβαν να τις διαχειρίζονται τα έχουν πλέξει και θύμα αυτής της εμπλοκής είναι ο αδύναμος Πολίτης.

Πρέπει να αναγνωρίσουμε όμως ότι η ΔΕΗ μαζί με τον ΟΤΕ έκαναν ένα τιτάνιο έργο εξηλεκτρίζοντας την χώρα και πηγαίνοντας το τηλέφωνο στο ακρότατο σημείο της χώρας με ένα άρτιο εναέριο δίκτυο που δεν είδα σε όσες χώρες επισκέφτηκα, ακόμη και στις ΗΠΑ.

Όλα αυτά ξεκίνησαν από τις δύο αυτές Δημόσιες Υπηρεσίες το 1949 σε μια χώρα κατεστραμμένη και φτωχή μετά από έναν πόλεμο και έναν καταστροφικό εμφύλιο. Το θαύμα αυτό έγινε γιατί οι δυο αυτοί οργανισμοί δούλεψαν με ιδιωτικοοικονομικά πρότυπα με μια μόνο όμως μετοχή που άνηκε στο κράτος και καθόλου κρατική παρέμβαση.

Όλα αυτά όμως μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 60. Μετά ο κομματικός συνδικαλισμός μπήκε και άτυπα στην Διοίκηση και ήρθε η καταστροφή. Οι Οργανισμοί αυτοί έγιναν παράσιτα και λειτουργούσαν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου γενικά.

Λειτουργούσαν μόνο από το φιλότιμο μερικών υπαλλήλων τους, την ιδιότητα του μονοπωλίου και τους φυσικούς Νόμους της αδράνειας. Οι βασικοί κοινωνικοί τομείς της Ενέργειας και των Επικοινωνιών είναι καλό να είναι κρατικοποιημένοι για πολλούς λόγους αλλά και για λόγους Εθνικής Ασφάλειας με τους κανόνες που δούλεψαν ο ΟΤΕ και η ΔΕΗ που έκαναν τα θαύματα.

Όπως όμως τους κατάντησε ο κομματικός συνδικαλισμός συμφέρει η ιδιωτικοποίηση που δεν πρέπει να κοιτάζει μόνο το κέρδος αλλά και τον Πολίτη.

Παναγιώτης Φώτου

Διαβάστε επίσης